امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۸/۸/۲۰ - ۱۳:۲۴ شناسه خبر : ۴۰۱۵

راهیابی ۳ هزار دست ساخته در اولین جشنواره ملی ایده بازار معاون فناوری توسعه و تجهیز دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور گفت: از حدود ۳ هزار ایده و دست ساخته در هنرستان‌های کشور، ۴۶ ایده و دست ساخته برگزیده شد.

وارش نیوز: علی نژاد معاون فناوری توسعه و تجهیز دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور در حاشیه افتتاحیه اولین جشنواره ملی ایده بازار و ساخت طرح و دستاورد‌های فناورانه و خلاقانه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه از حدود ۳ هزار ایده و دست ساخته در هنرستان‌های کشور، ۴۶ ایده و دست ساخته برگزیده شد، گفت: هزار و ۵۰۰ ایده از هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور معرفی شد که ۲۸۵ ایده سهم مازندران بوده است.

او افزود: دانش آموزانی که در این جشنواره برگزیده می‌شوند از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران نیز در این جشنواره با بیان اینکه فردا اختتامیه این جشنواره ملی برگزار می‌شود، گفت: در بخش ماشین ابزار، صنایع شیمیایی، مکاترونیک برگزیده‌ها پس از داوری آثار معرفی می‌شوند.

او افزود: ۸ نفر از هنرآموزان و ۱۲ نفر از ایده پردازان کشوری هم در این جشنواره انتخاب و قدردانی می‌شوند.

نظری گفت: این جشنواره در راستای ارتقای کیفیت آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارتی، شناسایی، رشد و شکوفایی خلاقیت دانش آموزان، مهارت آفرینی و استعدادسازی برگزار شد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: این جشنواره به منظور توسعه زمینه‌های اشتغال با نگاهی به سیاست‌ها و برنامه‌های ملی کشور برگزار شد تا دانش و خرد فناورانه را در جهت توسعه و گسترش اقتصادی پویا بکار گیریم.

او توسعه و ترویج فرهنگ نوآوری و ایده پردازی را موجب توسعه کسب و کار خواند و گفت: برگزاری این جشنواره سبب ایجاد فضای رقابت سازنده میان هنرجویان و شکوفائی خلاقیت و خلق ایده‌های نو می‌شود.

نظری با بیان اینکه مرکز ثقل کارآفرینی در مدارس است، افزود: آموزش و پرورش در مدارس ابتدایی در پی شخصیت بخشی، در مدارس متوسطه اول به دنبال هویت بخشی، در مدارس متوسطه دوم دراندیشه استقلال طلبی و در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به دنبال مهارت آموزی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران، بزرگترین مزیت این جشنواره را ایجاد ارتباط با ایده پردازان و مبتکران برشمرد و گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند به ارتقای آموزش فنی و مهارتی کمک کند و حس رقابت و ایجاد ایده را در بین هنرجویان تقویت کنند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر