امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۷/۲/۱ - ۱۳:۴۶ شناسه خبر : ۳۹۴
کارشناس اقتصادی اصناف مطرح کرد
لزوم احداث شهرک های صنفی برای توسعه اشتغال در مازندران کارشناس اقتصادی اصناف گفت: احداث شهرک های صنفی در مازندران ازضروریات در توسعه اشتغال است

 

وارش نیوز: غلامرضا میرزایی  در گفت و گو با ایسنا مازندران؛با بیان این که احداث شهرک های صنفی در مازندران ازضروریات در توسعه اشتغال است اظهارکرد: با راه اندازی این شهرک های تخصصی صنفی و آموزش در این حوزه، مازندران در مسیر توسعه قرار گرفته و گامی مهم در جهت جذب سرمایه‌گذار،گردشگر و ایجاد اشتغال در استان برداشته می شود.

وی با اشاره به مزایا و ضرورت احداث شهرک های صنفی  گفت: مازندران به دلیل توریست پذیر بودن و تردد سالانه ۲۰ میلیون توریست؛ایجاد این شهرک ها می تواند سبب بهبود وضعیت اقتصادی خانوارها شود.

کارشناس اقتصادی اصناف در قائم شهر بابیان این که باید با اتخاذ سیاست های درست و ایجاد امکانات رفاهی عملا زمینه جذب گردشگران بین راهی  را فراهم کنیم تاکید کرد: با احداث شهرک های صنفی می توانیم درصدی ازاین جمعیت عظیم گردشگری را جذب کرده و درصورتی که بتوانیم نیازهای رفاهی دیگر گردشگران بین راهی را فراهم  کنیم درآن صورت صنعت  گردشگری غذایی، بوم گردی وغیره شهر های استان شکوفا می شود.

میرزایی باتاکید بر این که احداث شهرک های صنفی و آموزش اختصاصی در این حوزه؛ آمار نرخ بیکاری شهرهای استان را کاهش می دهد تصریح کرد:  آموزش در جهت رفع آلودگي صوتي، زيباسازي شهری و همچنين ارائه خدمات و اشتغال پایدار با ایجاد شهرک ‌های صنفي محقق می شود.

وی بابیان اینکه سالانه بدلیل نبود شهرک های صنفی واشباع بازار بومی بعضا برخی از کشاورزان تمام محصولات تولیدی را نمی توانند به بازار عرضه کنند، گفت: شهرهای مازندران از جمله قائمشهردارای مرغوب ترین نوع مرکبات و وگوشت دامی درکشور بوده اما ازگذشته تاکنون بدلیل عدم وجود واحدهای حمایتی و صنایع تبدیلی  برای کشاورزان عواید اقتصادی  چندانی حاصل نشده و کشاورزی که شغل اصلی مردم در  مازندران محسوب می شود رونقی ندارد.

کارشناس اقتصادی اصناف قائم شهر، ایجاد شهرک های تخصصی صنفی را  بستری برای صادرات محصولات کشاورزی به استان های دیگر، خارج از کشور و ایجاد اشتغال دانست.

میرزایی بابیان این که خوشبختانه  شرکت شهرک های صنعتی در جهت ساماندهي و بهبود صنايع و صنوف غيردولتي در  شهرستان‌ها گام های بنیادین خوبی برداشته است گفت: درراستای گسترش سیاست احداث شهرک های صنفی و با توجه به تنفيذ اختيارات ایجادشده درزمينه ايجاد شهرک‌های صنعتي تخصصي و صدور مجوز احداث شهرک‌های صنعتي صنفي غيردولتي به این  شركت می توان درآینده نزدیک، شاهد بهبود فضای کسب وکار و بهبود محصولات صادرات محور باشیم .

این کارشناس اقتصادی گفت: درصورت راه اندازی شهرک های صنفی بهبود کسب وکار، رشد و توسعه صنعت و اقتصاد استان و حل معضل اشتغال فراهم می شود.

گفت و گو از راضیه عنایتی

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر