امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۹/۱۸ - ۰۷:۱۱ شناسه خبر : ۳۵۵۰

مهندس جابر ملکی مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری در گفت و گو با وارش نیوز شرایط سازمان بد بوده و هست/ با وجود بحران، برای رفاه حال شهروندان سه برابر حالت معمول کار کردیم/ برای تغییر دیدگاه منفی مردم نسبت به سازمان عمران تلاش وافر انجام داده ایم تغییرات مدیریتی در سازمان عمران که به سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری ساری تغییر نام داده است و همچنین حواشی چندماه اخیر، انتقادات شورای شهر و ... باعث شده تا این سازمان در شرایط ابهام آمیزی به سر ببرد. گفت و گویی ویژه با جناب آقای مهندس جابر ملکی مدیرعامل محترم این سازمان ترتیب دادیم تا حواشی تا اتفاقات جدید سازمان را از نگاه وی بررسی کنیم:

اختصاصی وارش نیوز:‌ سه برابر نیاز نیروی انسانی داشتیم/ سود سازمان بودجه جاری را تأمین نمی­کرد.

ملکی در آغاز صحبت با اشاره به شرایط سازمان عمران و بازآفرینی شهری در زمان شروع ریاستش بیان کرد: مدیر یک سازمان باید با شناخت مناسب از شرایط، آسیب­ها و نقاط ضعف و قوت سازمان وارد عمل شود. زمانی که مدیریت سازمان را بر عهده گرفتم، شاهد بودم، حدود سه برابر نیازش نیروی انسانی کار دارد، یعنی اینکه با توجه به کار و توان اجرایی امروز، سازمان حدود ۹۰۰ نفر شاغل دارد که در حقیقت بدون هیچ پیشرفتی فقط حقوق می دهد.

وی ادامه داد : از طرف دیگر شاهد بودیم شمار زیادی از افراد در اداره جات دیگر کار می­کنند اما حقوق آن­ها را باید سازمان پرداخت کند. این موضوع با اصل سازماندهی نیروها که ما به دنبال آن هستیم تناقض داشته و دارد. بودجه یکسال ما 100 میلیارد بود که از این مبلغ، ۸۰ میلیارد تومان آن اختصاص به بودجه عمرانی و اجرای پروژه ها دارد. اما این سود حاصله نمی­تواند بودجه جاری ۳۰ میلیاردی سازمان عمران را تأمین کند.

سازمان نیازمند ساماندهی اساسی بود و افزایش توان درآمدزایی آن خارج از حوزه شهرداری ساری است.

این مسئول در ادامه اظهار کرد : سازمان ما نیازمند یک ساماندهی اساسی بود. درآمد اصلی سازمان از محل اجرای پروژه هایی است که برای شهرداری ساری انجام می­دهد و در ازای آن پول دریافت می­کند. مورد بعدی اینکه سازمان قرار است درآمد نقدی داشته باشد که آن هم فعلاً از محل فروش بتن میسر می گردد. یکی از مواردی که قابل توجه ما بوده افزایش توان درآمد­زایی سازمان مذکور خارج از حوزه شهرداری بوده است. درآمدی که از فروش بتن به دست می­آید چندان قابل توجه نیست که البته بخش عمده ی آن به پیمانکاران سازمان پرداخت می شود.  

توان تولید بتن سازمان با احداث کارخانه جدید بتن سه برابر خواهد شد.

ملکی با اشاره به اهداف سازمان درخصوص افزایش توان تولید و درآمدزایی گفت : شدیداً به دنبال تأسیس کارخانه جدید بتن هستیم. زمین برای نصب تجهیزات آن خریداری شده و حدود هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با راه اندازی این مجتمع جدید توان تولیدی بتن سازمان سه برابر خواهد شد.

کارخانه تولید موزاییک درحال راه اندازی است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری ساری اظهار کرد : اتفاق مهم دیگر این است که کارخانه تولید موزاییک ما با استفاده از بهترین و پیشرفته­ ترین دستگاه­های تولید موزاییک پرسی خریداری شده و در حال راه اندازی است و حتی سوله این کارخانه ساخته شده است.

وی افزود : از راه اندازی این مجموعه کارخانه ها، شامل کارخانه تولید بتن و کارخانه ی تولید مصنوعات بتنی شامل جدول، نُوه، موزائیک، بلوک و ... در پی دو هدف مهم هستیم. اولین هدف ما ساماندهی و حفظ نیروهای انسانی و تولید کار برای آنهاست. هدف دوم ما افزایش توان تولیدی و توان جذب درآمد نقدی است که با تکمیل کل کارخانه های ما پیش بینی می­شود که حقوق پرسنل تضمین شود.

وی همچنین اظهار داشت : حدود هفتاد درصد مسیر را در جهت احداث این کارخانه ها در سه ماه اخیر طی کرده ایم که انشاالله طی یک ماه آینده به بهره برداری می رسند و همچنین می توانیم این نوید را بدهیم که شب عید افزایش درآمد نقدی بیشتری داشته باشیم.

مطمئناً عملکرد پرسنل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ملکی ادامه داد : در بحث ساماندهی نیروهای انسانی اولاً جذب نیرو در سازمان عمران نباید صورت بپذیرد. اما در حال حاضر تمامی نیروهایی را که در اختیار داریم، در حال شناسنامه دار کردن آنها هستیم و از آنها براساس امتیازهایی که کسب می­کنند در مسئولیت های مختلف استفاده می کنیم که بر این اساس جابجایی ها و ابلاغ های جدید انجام شده است که این اقدام بر عهده واحد ارزیابی است. قبلا از این اقدام در شهرداری منطقه 3 در دوره خودم انجام داده ایم که تجربه موفقی بوده است .

می توانیم وضعیت را سامان دهیم

وی با اشاره به پروژه های عمرانی بیان داشت : پروژه عمرانی ما در واقع در شهر ساری و اختصاصاً برای شهرداری مرکز استان انجام می شود، که باید به عنوان یک بازوی توانمند عمل کند. برای انجام پروژه ها نیاز به نیروی کار شایسته، ماشین آلات مناسب، کارخانجات تخصصی و اعتبارات لازم با برنامه ریزی های مناسب داریم. طی سه ماهی که در این سازمان مستقر شدم حدود 150 میلیارد ریال پروژه انجام داده­ایم. از جمله این پروژه ها عبارتند از : آسفالت خیابان های شیخ طبرسی، جمهوری اسلامی، میدان ابن شهر آشوب و ساماندهی ورودی جنوبی ساری، دوربرگردان روبروی مجتمع داراب، پروژه بازگشایی ارتباطی بلوار پاسداران به کمربندی شمالی، کانال ها، زیرسازی، نوه، جدول، ساماندهی حاشیه زیرگذر شهید علمدار و ....... .

این عملکردها نشان می­دهد که سازمان عمران توانسته با وجود بحران های موجود، سه برابر حقوق خود را برای شهرداری ساری کار کند که بر این اساس ما می توانیم بودجه خود را افزایش دهیم و وضعیت را سامان بخشیم.

بحران­ ها ادامه دارند اما ...

ملکی در ادامه با تأکید بر شرایط نامناسب سازمان گفت : در زمان ورود بنده، سازمان شرایط نامناسبی داشت که با توجه به همه­ی بحران هایی که وجود دارد، با برنامه ریزی درست می­توانیم در یک دوره­ یک یا دو ساله سازمان را به درجات عالی برسانیم. سازمان به همه نیروهایش نیاز دارد که البته این امر متقابل است. ما باید تمام نقاط تخلف سازمان را ببندیم و از افرادی استفاده کنیم که متخصص و سالم هستند و از ته دل می‌خواهند برای پیشرفت این سازمان و شهرشان تلاش کنند که این امر با مدیریت صحیح و یکدل بودن به ثمر می‌رسد.

از عبوری تشکر می­کنم

این مسئول پرتلاش همچنین افزود : در بحث بعدی جا دارد از شهردار محترم به دلیل اعتماد به جوانان تقدیر کنم. باید حمایت ویژه ای از سازمان عمران صورت گیرد چون توانمند شدن سازمان عمران افتخار یک شهر و شهرداری است.

باید امانتدار خوبی باشیم

ملکی درخصوص حواشی مربوط به بدهی های این سازمان بیان داشت : بحث بدهی و طلب چیز عجیبی نیست و همه سازمان ها و شهرداری ها به نوعی بدهکار هستند. ما برای تغییر دیدگاههای منفی مردم نسبت به سازمان عمران تلاش کردیم تا نظر مردم را برگردانیم. وظیفه ما این است که درست کار کنیم و در جواب اعتماد مردم پاسخ مناسب ارائه بدهیم و امانتدار خوبی باشیم.۹۰۰ نفر نیروی زحمت کش در سازمان عمران مشغول بکارند که همه آنها فرزندان همین شهر هستند و باید از الفاظی که باعث تضعیف روحیه­ی این پرسنل مظلوم و خسته که شرایط کاری سختی هم دارند جداً جلوگیری شود.

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر