امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۹/۱۱ - ۰۰:۰۵ شناسه خبر : ۳۵۲۸

نگهداری ۵ هزار نمونه ژنوم انسانی در مرکز جامع بیماران خاص بابل معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در مرکز جامع بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی بابل ۵هزار نمونه ژنوم انسانی نگهداری می شود.

وارش نیوز:

به گزارش ایسنا مازندران،،مصطفی قاسم زاده از ارائه خدمات درمانی به هزار بیمار خاص شهرستان بابل و استان های همجوار خبر داد، اظهار کرد:مرکز جامع بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی بابل به عنوان نخستین مرکز مجهز آزمایشگاهی ژنتیک دولتی کشور از سال 1376 با کمک خیر نیک اندیش آقای سید رضی هاشمی در ساختمانی به مساحت هزار و 100 متر مربع در دو طبقه در شهر امیرکلا جهت متمرکز کردن ارائه خدمات به بیماران احداث شد.

وی افزود: تمامی خدمات سرپایی و پاراکلینیکی جهت بیماران خاص در بیمارستان کودکان امیرکلا به صورت متمرکز به این بیماران ارائه شد و همچنین این مرکز در دو شیفت صبح وعصر همه روزه به غیر از جمعه ها فعال است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه این مرکز مشغول ارائه خدمات درمانی به هزار بیمار خاص از این شهرستان و استان های همجوار است،تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 450 بیمار تالاسمی، 34 بیمار هموفیلی، 448 بیمار ام اس، 7 بیمار ای بی خدمات سرپایی این دانشگاه را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه در این مرکز دو متخصص خون و آنکولوژی و تعداد 15 نفر کارشناسان پرستاری، آزمایشگاه، پذیرش، خدمات در حال فعالیت هستند و همچنین سایر متخصصین نظیر غدد، قلب، روانپزشکی ، ارتوپدی و غیره به صورت ویزیت و مشاوره همکاری لازم را با مرکز دارند، یادآورشد:این کلینیک نخستین مرکز مجهز آزمایشگاهی ژنتیک دولتی در کشور از سال 1378 تا کنون است و زیر نظر هیئت علمی و متخصص ژنتیک پزشکی اداره می شود، همچنین طرف قرارداد با تمامی بیمه ها بوده و آزمایشات تشخیصی جنین و مشاوره های قبل از ازدواج به وسیله تیم تشخیصی که شامل فلوشیپ زنان و زایمان، فوق تخصص خون و متخصص ژنتیک پزشکی است، به صورت رایگان انجام می شود.

قاسم زاده یادآور شد: تاکنون در این مرکز 5 هزار نمونه ژنوم انسانی دربانک ژنوم نگهداری می شود که علاوه بر آزمایشگاه ژنتیک دارای فضاهای تزریق خون آقایان و خانم ها، آزمایشگاه بانک خون، کلاس درس، اتاق ویزیت، اتاق مشاوره، سالن انتظار و سایر فضاهای لازم است .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه بخشی از خدمات توانبخشی شامل فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، کاردرمانی، شنوایی شناسی و نیز خدمات آزمایشگاه روتین و تخصصی، رادیولوژی وخدمات دارویی (داروخانه خاص) در بیمارستان کودکان امیرکلا به بیماران خاص به صورت رایگان ارائه می شود،گفت: بعلاوه خدمات پالس تراپی در بیمارستان آیت اله روحانی به بیماران ام اس به صورت رایگان انجام می شود.

وی افزود: خدمات دندانپزشکی هم به این بیماران با تعرفه تعریف شده در دانشکده دندانپزشکی ارائه می شود که در صدد تجهیز مرکز به یونیت داندانپزشکی و ارائه این خدمات بصورت متمرکر در همان مرکز نیز هستیم.

قاسم زاده بیان کرد: علاوه بر مرکز جامع، سایر خدمات بستری برای بیماران همودیالیزی و ام اس در بیمارستان های آیت اله روحانی ، شهید بهشتی و امیرکلا ارائه می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: هدف از راه اندازی این مرکز بهبود کیفیت زندگی بیماران خاص، اجرای برنامه های پیشگیرانه و کاهش هزینه های نظام سلامت، سهولت دسترسی بیماران به خدمات در نزدیکی محل اقامت، کاهش موارد مراجعات و بستری و غیبت از کار و مدرسه، کنترل و نظارت بهینه بر تجویز و مصرف دارو در گروه های هدف، تمرکز توزیع داروهای خاص ، ارائه خدمات و مراقبت های جامع و چندوجهی برای بیماران است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر