امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶
سرویس : سیاست زمان :   ۱۳۹۷/۸/۹ - ۱۳:۴۴ شناسه خبر : ۳۴۶۳
سرپرست استانداری مازندران:
فرهنگ سازی اصول پدافند غیرعامل باید از مهدکودک ها آغاز شود سرپرست استانداری مازندران گفت: هفته پدافند غیر عامل فرصتی است که به اصل مهم آن یعنی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی توجه کنیم و این روند باید از سنین پایین و از مهد کودک شروع شود.

وارش نیوز: احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در آیین نمادین نواخته شدن زنگ پدافند غیر عامل مدارس مازندران در ساری افزود: در موضوع پدافند غیر عامل همواره ماهیت نظامی آن بیشتر به اذهان متبادر می شود، در حالی که این مساله تماما نظامی نیست و موضوع به مسائل و بلایای طبیعی و غیر انسانی نیز بر می گردد.
وی گفت: حتی کشورهایی که ارتش و نیروی انتظامی ندارند به پدافند غیر عامل اهمیت می دهند و با برنامه ریزی و مدیریت قوی می توانند در سریع ترین زمان در مقابل تهدیدات دشمن به حالت تدافعی برسند .
سرپرست استانداری مازندران اظهار داشت: شاید نامگذاری هفته ها با عناوین متفاوت در کشورمان زیاد باشد، اما این مساله بدون دلیل نیست و ناشی از اهمیتی است که هر یک از این موضوعات دارد و با امینت، وحدت و سلامت جامعه ما در ارتباطند و پدافند غیر عامل نیز از جمله همین مسائل است که با توجه به اهمیت آن هفته ای به نامش نامگذاری شده است .
حسین زادگان گفت: در خصوص پدافند غیر عامل فرهنگ سازی درستی هنوز صورت نگرفته است و لازم است به مردم و جامعه تفهیم شود که پدافند غیر عامل چیست چراکه تا به امروز تهدیدات طبیعی در کشور کمتر و تهدیدات ایجاد شده به دست انسان که به مسائل تروریسم ربط دارد، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: به همین دلیل است که کشورمان از بلایای طبیعی بیشترین آسیب ها را می بیند و نمونه آن همین سیل اخیر در استان است که اگر به پدافند غیر عامل توجه جدی می کردیم می توانستیم با کمترین آسیب از آن عبور کنیم.
سرپرست استانداری مازندران گفت: پدافند غیر عامل فقط جنبه نظامی ندارد و اصول پذیرفته نظام بین الملل را به چالش کشیده است؛ امروز کشورهای خاورمیانه که سیستم سنتی و سلطنتی دارند احساس نگرانی کرده اند و طبیعی است که برای کشور ایران با این مشروعیت سیاسی نیز اینگونه موارد به عنوان تهدید به شمار می رود و باید در مقابل تهدیدهای خارجی مقاوم سازی داشته باشیم.
حسین زادگان افزود: ساز و کارهای لازم در این زمینه را بدرستی برنامه ریزی کرده ایم و در سال 1382 فرمان تاریخی در این زمینه از سوی رهبری اعلام شد و بدرستی تشخیص دادند که توسعه بدون در نظر گیرفتن تهدیدها شکننده خواهد بود.
وی ادامه داد: پدافند غیر عامل حوزه های مختلف از جنگل ، دریا و منابع طبیعی و تهدیدات داخلی و غیره را در بر می گیرد.
حسین زادگان گفت: انتخاب مدرسه و خانواده آموزش و پرورش مناسب ترین هدفگذاری به عنوان منبع آگاه سازی در زمینه پدافند غیر عامل است، کودکان از همان سنین باید آگاه و به تهدیدهای طبیعی و انسانی درون کشور آشنا شوند و در این مسیر اداره کل پدافند غیر عامل باید وارد عمل شود.
وی افزود: سند جامع پدافند غیر عامل در استان مازندران تهیه شده است و باید به صورت عملیاتی و اجرایی از ظرفیت های موجود دستگاهها استفاده کنند و مسلح شوند و گزارش گیری از دستگاههای اجرایی صورت بگیرد تا برنامه ها اجرایی شده و خسارت ها در هنگام بروز حوادث کمتر شود.
آیین نمادین زنگ پدافندغیرعامل مدارس مازندران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در مدرسه دخترانه اشرف العلما ساری برگزارش شد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر