امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۷/۸/۶ - ۱۲:۴۴ شناسه خبر : ۳۴۳۵

روال پرداخت ارز به زائران اربعین عادی شد/ خدمت‌‌رسانی آستان قدس به زائران در ۸ مرز ایران و ۵ منطقه عراق رئیس ستاد اربعین گفت: اگر هماهنگی‌های لازم برای اجرای طرح عرضه ارز در خاک عراق با این ستاد صورت می‌گرفت تا این اندازه شاهد بروز مشکلات برای تأمین ارز زائران نبودیم.

وارش نیوز: به گزارش خبر گزاری تسنیم، هر ساله جمعیت عظیم و میلیونی مسلمانان از اقصی نقاط جهان به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به انجام سنت دیرینه پیاده‌روی به‌مقصد کربلای معلی می‌پردازند.

این حرکت عظیم چند سالی است که رونق خاصی گرفته به‌گونه‌ای که همزمان با اربعین حسینی، کربلای معلی شاهد جمعیت بیش از 20 میلیونی مسلمان است. در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی نیز در مرزهای سه‌گانه به‌مقصد عراق از سوی ایران، به‌منظور رفاه زائران موکب‌های خدمات‌رسانی از سوی نهادهای مردمی و غیره برپا می‌شود تا جایی که در چند سال اخیر معضل اسکان نیز به‌همت خیران و موکب‌های مردمی و غیره برطرف شده است.

براساس این گزارش در چند سال اخیر زائران خارجی در کشورهای همسایه ایران از جمله زائران پاکستانی، افغانستانی، جمهوری آذربایجان، ترکیه و غیره نیز ایران را به‌عنوان گذرگاه عزیمت به‌سمت کربلای معلی انتخاب کردند که در این راستا نیز موکب‌های خدمات‌رسانی در سایر نقاط مرزی ایران از جمله سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، آستارا واقع در استان گیلان و غیره برپا شده و به ارائه خدماتی از جمله اسکان، تغذیه و غیره زائران می‌پردازند.

با توجه به اینکه زائران ایرانی بیشتر در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی مسیر "نجف تا کربلا" را انتخاب می‌کنند، موکب‌های ایرانی در این مسافت حدود 80کیلومتری نیز حضور دارند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر