امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۷/۲۸ - ۱۲:۰۵ شناسه خبر : ۳۴۲۵
رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان مازندران در گفت‌وگو با وارش‌نیوز عنوان کرد
سلیم بهرامی: می‌توانیم مازندران را به قطب گردشگری ورزشی تبدیل کنیم این مدیر ورزشی عنوان کرد: در دو حوزه ورزش‌های آبی و ورزش‌های هوایی می‌توانیم خدمات گسترده‌ای به استان ارائه دهیم. ما تا امروز بدون کمترین حمایتی توانستیم این ورزش‌ها را توسعه دهیم.

اختصاصی وارش نیوز: سلیم بهرامی در آغاز گفت‌وگو بیان کرد: هیئت انجمن‌های ورزشی همه‌ی اشکال ورزش را در درون خود دارد. 10رشته در قالب کمیته ورزش‌های هوایی داریم. در کنار آن‌ها ورزش‌های آبی همچون جت اسکی، اسکی روی آب ، موج‌سواری و ... و رشته‌های رزمی مثل ساواته، کیک بوکسینگ واکو، اسبوکس و ... رشته های توپی مانند سپک تاکرا، فوتوالی، راگبی، بیس‌بال، سافت بال و... را پوشش می‌دهیم. وی ادامه داد: رشته‌های همگانی و قهرمانی همانند فوتبال‌دستی، دارت، طناب‌کشی و رشته بازی‌های رایانه‌ای که این روزها میان جوانان و نوجوانان رواج پیدا کرده است.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان مازندران تصریح کرد: بخش قابل توجهی از رشته‌های ‌ما در بخش گردشگری ورزشی هستند و می‌توانند به توسعه گردشگری استان کمک کنند. امروز مازندران در زمینه توسعه ورزش راگبی در کشور اول است.

سلیم‌بهرامی افزود: بسیاری از رشته‌هایی که نام برده شد در مازندران وجود نداشت. اما شاهدیم که پس از یکسال ورود برخی رشته‌ها ما صاحب عناوین کشوری شدیم. در رشته اسبوکس دوسال پیاپی نائب قهرمان کشور شدیم. سه ورزشکار  مازندرانی هم اکنون در مسابقات جهانی ساواته حضور دارند که مدال دو تن از آن‌ها قطعی شده است.

این مدیر ورزشی عنوان کرد: در دو حوزه ورزش‌های آبی و ورزش‌های هوایی می‌توانیم خدمات گسترده‌ای به استان ارائه دهیم. ما تا امروز بدون کمترین حمایتی توانستیم این ورزش‌ها را توسعه دهیم.
سلیم‌بهرامی گفت: متاسفانه در برخی حوزه‌ها گلایه‌هایی داریم. در حوزه ورزش جت اسکی تابحال اصلا به چالش‌های این رشته پرداخته نشده است. ما برای رفع موانع توسعه این رشته‌های ورزشی راهکار های مناسب داریم و امروز نیاز به نگاه ویژه استانداری داریم. مدیرکل محترم ورزش و جوانان تاکید استاندار درخصوص توسعه این حوزه ورزشی را به ما گوشزد کرد. قبل از توسعه هر چه بیشتر باید به فکر تامین امنیت جانی ورزشکاران باشیم. تقاضای ما این است که دستگاه انتظامی و قضایی در زمینه برخورد با قانون شکنی‌ها با ما همکاری کنند.

سلیم‌بهرامی گفت: مدیریت شهری در برخی شهرها همکاری خوبی با هیئت انجمن‌های ورزشی دارد. در شهری مثل چالوس، شورای شهر و شهرداری، از هیئت خواستند که در حوزه توسعه گردشگری و گردشگری ورزشی همکاری داشته باشیم. همچنین مجموعه ما بدون نیاز به بودجه دولتی آمادگی دارد برخی رشته‌های ورزش‌های آبی را در مرکز استان مازندران راه‌اندازی کند. آمادگی داریم در عرض سه ماه در دریاچه بوستان ملل رشته ورزشی کیبل اسکی که نمونه‌اش در کیش و شهر نوشهر وجود دارد، راه‌اندازی کنیم.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان مازندران با اشاره به چالش‌های موجود گفت: در مازندران رسم بر این است که هر مجموعه‌ای که موفق عمل می‌کند بیشتر بر سر راهش سنگ‌اندازی می‌کنند.

وی افزود: ما می‌توانیم در دو سه سال آینده مازندران را به قطب گردشگری ورزشی تبدیل کنیم. در منطفه کلیجانرستاق قسمتی شناسایی شده که دارای دیواره پروازی است و در تمامی فصول امکان پرواز و برگزاری ورزش‌های هوایی وجود دارد. این موضوع صدها گردشگر را وارد منطقه می‌کند. با توجه به این که کلیجانرستاق منطقه کمتر توسعه یافته‌ای است، این موضوع می تواند بسیار حائز اهمیت باشد و موجب پیشرفت این منطقه شود. ورزش های هوایی به نوعی برند این منطقه شده است. هیئت انجمن‌های ورزشی مازندران بیشترین عملکرد ورزشی و بیشترین میزبانی را در کل هیئت‌های ورزشی کشور داشته است. در مازندران می‌توانیم به این هیئت به عنوان یک صنعت نگاه کنیم.

سلیم‌بهرامی در پایان گفت: می‌توانیم تمامی شهر‌های استان را در زمینه گردشگری ورزشی فعال کنیم. لازمه این موضوع نگاه ویژه از سوی مسئولان و علی الخصوص استانداری است. از جناب آقای حسین‌زادگان تشکر ویژه دارم. ایشان در سالیان اخیر تنها حامی ما بودند. اگر در مازندران به دنبال توسعه توریسم ورزشی هستیم؛ این موضوع حمایت‌های بیشتری را می‌طلبد. هیئت انجمن‌های ورزشی در مبارزه با افرادی که در راه توسعه گردشگری ورزشی سنگ اندازی می‌کنند، تنهاست. برای مثال در گذشته برخی واردکنندگام جت اسکی، برای این ورزش تعیین تکلیف می‌کردند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر