امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۷/۲۱ - ۱۷:۳۷ شناسه خبر : ۳۴۱۴
مدیر امور آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان تاکید کرد:
کاهش آلایندگی شیرابه زباله ها برای نجات خاک گیلان مدیر امور آب وخاک سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کمترین کاری که باید برای جلوگیری از آسیب شیرابه ها به خاک ارزشمند استان انجام دهیم، کاهش آلایندگی فاضلابها و شیرابه‌ها است.

وارش نیوز:مجتبی شاه نظری در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: گیلان دارای خاک ارزشمند برای تولید محصولات کشاورزی است و حفاظت از این خاکهای ارزشمند در اولویت کاری ما قرار دارد.

وی افزود: مواردی مانند فرسایش خاک و سیل آسیب جدی به خاک استان وارد می‌‌کند، ضروری است با تعامل دستگاههای ذیربط اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع سیلاب‌ها و به حداقل رساندن خسارت به خاک استان انجام شود.

شاه‌نظری با بیان اینکه یکی دیگر از معضلاتی که خاک گیلان را تهدید می‌کند، ورود شیرابه‌های مراکز دفن زباله است، خاطرنشان‌ کرد: کمترین کاری که باید برای جلوگیری از آسیب شیرابه‌ها به خاک ارزشمند استان انجام دهیم، کاهش آلایندگی فاضلابها و شیرابه‌ها است.

وی تصریح کرد: خاک های استان سرمایه‌های ارزشمند اقتصادی هستند که بی‌توجهی به آنها صدمات جبران‌ناپذیری از نظر زیست محیطی و اقتصادی به دنبال دارد.

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح‌ کرد: برای حفظ  و مدیریت منابع آب استان نیز اقدامات خوبی در حال انجام است و تامین اعتبارات کافی و متناسب با استان موجب می‌شود که گامهای جدی‌تری در این خصوص برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش راندمان آب جهت کاهش مصرف آب از اولویت‌های کاری امور آب و خاک جهاد کشاوزی گیلان است، تصریح کرد: اقداماتی از جمله تجهیز و نوسازی، انتقال آب با لوله و اجرای آبیاری تحت فشار آب منجر به مدیریت مصرف آب می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های شهرستانها اجرای این اقدامات در حال انجام است.

شاه‌نظری ادامه داد: انجام اقدامات لازم جهت مدیریریت مصرف بهینه آب منجر به کاهش هزینه تمام شده محصولات کشاورزی و افزایش درآمد خانوارهای روستایی می‌شود.

وی گفت: با اجرای آبیاری تحت فشار در برخی از باغات استان مصرف بهینه آب را از 37 درصد به 80 رسانده شده است.  

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر