امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۴
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۷/۲۱ - ۱۷:۲۴ شناسه خبر : ۳۴۱۱
رئیس خانه صنعت و معدن ایران:
واحدهای تولیدی درتملک بانک ملی به صاحبانشان بر می گردند رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: براساس مصوبه اخیر بانک ملی تمام واحدهای در تملک این بانک به صاحبان شان بر می گردد.

وارش نیوز:به گزارش ایرنا، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی روز شنبه در شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی مازندران در ساری شرط بانک ملی برای بازگرداندن این واحدهای صنعتی و معدنی بدهکار به صاحبان شان را پرداخت حدود 5 درصد پیش پرداخت اعلام کرد.
وی افزود: 95 درصد از مطالبات نیز در قالب اقساط 20 ساله از صاحبان این واحدهای صنعتی بدهکار دریافت خواهد شد.
بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود یک هزار و 99 واحد صنعتی و معدنی به دلیل بدهی در تملک بانک ها درآمدند که بیشترین واحدهای در تملک نیز طبق این گزارش مربوط به بانک ملی ایران است.
براساس این گزارش 25 درصد از واحدهای تملک شده فعال و مابقی غیر فعال هستند.
در مازندران افزون بر 160 واحد صنعتی به دلیل ناتوانی صاحبان شان در پرداخت بدهی از سوی بانک ها تملک شدند که به نظر می رسد این خطه شمال کشور رتبه اول را در تملک به خود اختصاص داده است.
پس از مازندران استان البرز با تملک 150 واحد صنعتی و معدنی رتبه دوم کشور را داراست.
*** اجرای طرح تنفس برای واحدهای بدهکار
رئیس خانه صنعت، معدن ایران گفت: طبق مصوبه ستاد تسهیل در کشور طرح تنفس برای واحدهای صنعتی و معدنی بدهکار بزودی اجرایی می شود.
سهل آبادی افزود: این مصوبه مشمول واحدهای صنعتی می شود که میزان بدهی معوقه آنها به بانک تا سقف یک هزار میلیارد ریال باشد.
به گفته وی این مصوبه شامل تعداد اندکی از واحدهای صنعتی در کشور می شود و خانه صنعت، معدن ایران به دنبال متقاعد کردن ستاد تسهیل برای اجرای طرح تنفس برای تمام واحدهای بدهکار است.
براساس گزارش بانک ملی مازندران در این خطه شمال کشور که حدود 3 هزار و 330 واحد صنعتی سرپاست، این واحدها 30 هزار میلیارد ریال بدهی معوقه دارند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر