امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۷/۱۶ - ۱۳:۱۶ شناسه خبر : ۳۳۸۴

سیل استثنائی قرن؛ تعبیر معاون رئیس جمهور از سیل مازندران معاون رئیس جمهور از سیل مازندران به عنوان سیل استثنائی قرن نام برد و گفت: نخستین بخش اعتبارات به مازندران تا پایان هفته واریز می شود.

وارش نیوز: محمد باقر نوبخت در بازدید از مناطق آسیب دیده و پل بزرگ نوشهر با اشاره به اینکه کشور در منطقه حادثه‌خیری قرار دارد، اظهار کرد: در شش ماه گذشته بیش از هزار و ۴۸ میلیارد تومان برای این نوع حوادث، خسارت پرداخت شد و این درحالی است که در سال گذشته ۲۴۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده که با افزایش ۵ برابری همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه با حضور در مازندران به دنبال تسریع در ارزیابی خسارت وارده شده هستیم، تصریح کرد: به دلیل گستردگی میزان خسارات وارد شده در مازندران، امکان تصویب این میزان خسارت در هییت وزیران تا روز چهارشنبه وجود ندارد اما منابعی را در اختیار مناطق آسیب دیده قرار خواهیم داد.

معاون ریاست جمهور با اشاره به اینکه به دو بخش مازندران خسارت وارد شده است، خاطرنشان کرد: بخش اول زیرساختی است که خسارت سنگینی وارد شده است و همچنین مردم نیز درگیر خسارت‌های زیادی شده‌اند.

واریز نخستین بخش اعتبارات به مازندران تا پایان هفته

نوبخت با تاکید بر اینکه پس از ارزیابی خسارات به سرعت بودجه مصوب شده و بازسازی ها در برنامه قرار می گیرد، گفت: پس از سیل و آسیب وارده کمک های اضطراری صورت گرفت و وزارت کشور به همراه استانداری کمک هایی مانند باز کردن معابر انباشته از آب و وصل کردن آب، برق و گاز را برای مردم انجام دادند.

نوبخت با اشاره به اینکه به پل بزرگ نوشهر خسارات هنگفتی وارد شده است و تلفات جانی صورت پذیرفت، تصریح کرد: در حال حاضر مسئولان راه و شهرسازی مشغول مرمت مناطق آسیب دیده هستند اما این خسارت به بودجه فراوانی نیاز دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بنیاد مسکن و مدیریت بحران مشغول ارزیابی میزان آسیب هستند و به محض برگشت به تهران، اولین بخش اعتبارات تخصیصی به مازندران اعطا می شود.

سیل استثنائی قرن در مازندران

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه بارش شدید باران در کنار خسارت‌هایی که به دنبال دارد در رفع مشکل خشکسالی کشور موثر است، گفت: این حادثه در نوع خود کم‌نظیر بوده است و ظرفیت به گونه‌ای بود که از آن می توان سیل استثنایی قرن نام برد.

نوبخت خاطرنشان کرد: در قسمت‌های بالادست و آبخیزداری باید مراقبت بیشتری صورت بگیرد و در بحث آبریز ها هم باید از لایروبی صورت گرفته تا عمران و آبادانی در منطقه مستمر شده تا شاهد خسارت کمتری از  بروز اینگونه حوادث در منطقه باشیم.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر