امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۷/۷/۷ - ۱۲:۰۵ شناسه خبر : ۳۲۹۴
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گلایه کرد؛
برخورد جزیره ای با کالاهای مظنون به احتکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با ابراز گلایه از برخورد جزیره ای با کالاهای مظنون به قاچاق یا احتکار تصریح کرد: جهت جلوگیری از تضییع حقوق تولیدکنندگان و حفظ جایگاه کارآفرینان لازم است به صورت فنی و هماهنگ موارد با مشارکت دستگاه های عضو ستاد احتکار بررسی و سپس تدابیر لازم اتخاذ و اجرایی شود.

وارش نیوز: به گزارش ایسنا، فرهاد دلق پوش گفت: همانگونه که در خصوص میزان صادرات کالا از گمرک استعلام می شود امکان استعلام کالای وارداتی نیز از گمرکات جهت پیشگیری از احتکار میسر است .

وی با اشاره به اینکه هرگونه امتناع از فروش کالای وارد شده تخلف محسوب می شود، افزود: در شش ماهه نخست بیش از 422 میلیون دلار با وزن 660 هزار تن واردات انواع کالا از طریق گمرکات به گیلان انجام شده است.

دلق پوش خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال بیش از 207 میلیون دلار با وزن 423 هزار تن کالا شامل محصولات معدنی؛ سیمان، سنگ ساختمانی، آجر و سرامیک آهک و محصولات نساجی شامل؛ البسه، پارچه توری و محصولات پلاستیکی و صنایع غذایی نظیر؛ بیسکویت، کلوچه و انواع نوشیدنی ها به کشورهای حاشیه خزر و آسیای میانه صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری 63 درصد افزایش داشته است و از نظر وزنی نیز 126 درصد رشد داشته ایم.

دلق پوش با ابراز گلایه از برخورد جزیره ای با کالاهای مظنون به قاچاق یا احتکار تصریح کرد: جهت جلوگیری از تضییع حقوق تولیدکنندگان و حفظ جایگاه کارآفرینان لازم است به صورت فنی و هماهنگ موارد با مشارکت دستگاه های عضو ستاد احتکار بررسی و سپس تدابیر لازم اتخاذ و اجرایی شود.

وی قاطعیت برخورد با محتکران را بدون بهم ریختن نظم و امنیت عمومی باعث افزایش اعتماد و همکاری مردمی دانست و عنوان کرد: نهادینه کردن اعتماد عمومی و صحت عمل در سوژه های نظارتی رویکرد اصلی ستاد مبارزه با احتکار باشد. ضمن برهم زدن امنیت محتکران واقعی، فراهم کردن آرامش فعالان صحیح العمل اقتصادی مد نظر باشد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر