امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۷/۷/۷ - ۱۲:۰۱ شناسه خبر : ۳۲۹۳
امام جمعه رشت:
دولت جهت بهبود اوضاع اقتصادی اقدام کند امام جمعه رشت، با بیان اینکه رئیس جمهور اقتصاد ایران را وابسته به ارز و دلار نمی داند، اما در عمل اینگونه نیست، یادآور شد: اقتصاد ما حال و روز خوبی ندارد و دولت باید جهت بهبود اوضاع اقدام کند.

وارش نیوز: به گزارش ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به جایگاه نظام خانواده در اسلام، اظهار کرد: خانواده ها برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی باید براساس سبک زندگی اسلامی برنامه ریزی داشته باشند.

وی دسترسی به قوانین الهی و سبک زندگی اسلامی را آسان دانست و افزود: رستگاری و موفقیت انسان در گرو تدبیر و برنامه ریزی است و قرآن بهترین برنامه ریزی را در اختیار انسان قرار می دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، صبر در مشکلات را ویژگی انسان در سبک زندگی الهی و دینی دانست و تصریح کرد: خداوند هر چیزی را به اندازه و براساس تدبیر آفریده است لذا بندگانش را به مسیر خیر و زندگی سالم هدایت می کند.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه پیامبر(ص) تمدن اسلامی را پایه گذاری کرد، گفت: امروز جهانیان تحت تاثیر عظمت تمدن اسلامی قرار گرفته اند و جمهوری اسلامی ایران در پرتو این تمدن رو به جلو حرکت می کند.

وی با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در اهواز، خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی در اهواز نشان داد که دشمن نمی تواند با ترقه بازی مردم را از میدان به در کند.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه جنگ هشت ساله با همکاری دولت های اروپایی و در راس آن انگلیس بر ما تحمیل شد، عنوان کرد: دشمنی استکبار بعد از دفاع مقدس نیز متوقف نشد و گروهک تروریستی الاحوازیه با حمایت انگلیس علیه ایران کارشکنی می کند.

امام جمعه رشت، مردم اهواز را مومن، غیور و انقلابی دانست که با اقدامات دشمنان از پای نمی نشینند و گفت: مردم ما به دنیا فهماندند که همواره برای دفاع از آرمان های انقلاب و نظام حضور مقتدرانه دارند.

وی سخنان مقتدرانه و معقول رئیس جمهور در سازمان ملل را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: در مقابل سخنان رئیس جمهور ما، ترامپ بسیار زشت و ناپسند سخن گفت و مایه تمسخر جهانیان قرار گرفت لذا به دشمن نمی توان امیدوار بود و باید توان خودمان را بجای گفت وگو پیرامون برجام با اروپاییان بر رفع مشکلات اقتصادی بگذاریم تا مردم نفع ببرند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه رئیس جمهور اقتصاد ایران را وابسته به ارز و دلار نمی داند، اما در عمل اینگونه نیست، یادآور شد: کارشناسان معتقدند که اقتصاد ما بدون وابستگی به دلار هم می تواند رشد کند، اما اکنون اقتصاد ما حال و روز خوبی ندارد و متاثر از دلار است و لذا دولت باید جهت بهبود اوضاع اقدام کند. شاید دست هایی در کار باشد که اجازه نمی دهد مشکلات اقتصادی ما حل شود.

وی التهاب بازار و فشار اقتصادی را برای اقشار آسیب پذیر غیر قابل تحمل دانست و اضافه کرد: مردم ما همواره در صحنه حاضر هستند و همه دردها را تحمل می کنند لذا باید نسبت به رفع سریع مشکلات آنان اقدام کرد. از دستگاه قضایی نیز می خواهیم برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و محتکرین داشته باشد و به حساب دانه درشت ها رسیدگی کند.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه بدون شهردار ماندن رشت توجیح ندارد، گفت: مردم از شورای شهر انتظار دارند که هرچه زودتر شهردار معرفی کند تا مشکلات شهر براساس مبنا و قوانین رفع گردد.

 

امام جمعه رشت، با اشاره به وقوع سیل در شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و صومعه‌سرا، گفت: وقوع سیل موجب خسارت به تعدادی از خانه‌ها شده است و امیدوارم مسئولان به این موضوع توجه داشته باشند و به آلام و مشکلات مردم سریع ‌تر رسیدگی کنند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر