امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷
سرویس : سیاست زمان :   ۱۳۹۷/۷/۲ - ۲۲:۱۴ شناسه خبر : ۳۲۴۳
معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد
فعالیت ۹ هزار و ۵۰۰ انجمن علمی در دانشگاه‌های کشور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از فعالیت ۹ هزار و ۵۰۰ انجمن علمی در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

وارش نیوز: به گزارش ایسنا ، غلامرضا غفاری در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه مازندران در جمع خبرنگاران ایسنا و ایرنا مازندران، اظهار کرد: در حال حاضر 4.5 میلیون دانشجو در دانشگاههای کشور وجود دارد که کمتر از یک میلیون در مجموعه وزارت علوم قرار دارند.

وی با اشاره به بیشترین حضور دانشجویان کشورهای خارجی، گفت: دانشجویان خارجی بیشتر از کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان هستند.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان فعالیت های کانون های فرهنگی زیر نظر این وزارت، تصریح کرد: در حال حاضر چهار هزار کانون در سطح دانشگاه ها وجود دارند که در زمینه های مذهبی، دینی، هنری و سلامت اجتماعی در سراسر کشور فعالیت می کنند.

غفاری با بیان اینکه فعالیت های علمی از سوی انجمن های علمی انجام می شود، اظهار کرد: حدود 9 هزار و 500 انجمن علمی در دانشگاه‌های کشور فعال هستند که این انجمن ها پس از طی مراحل مشخص، ۳۸ اتحادیه تشکیل داده اند.

وی افزود: انجمن های علمی واسطه معاون فرهنگی و پژوهشی دانشگاه‌ها با مجموعه بیرون هستند که فعالیت های خوبی در حال انجام است.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در زمینه کانون های فرهنگی بخشی از کار مربوط به تشکل ها و انجمن های فرهنگی مانند انجمن اسلامی، بسیج دانشجویی و نشریات دانشجویی است که دانشجویان محور حرکت این فعالیت ها هستند.

غفاری عنوان داشت: این انجمن ها از اعتبارات فرهنگی دانشگاه استفاده می کنند و در صورت برگزاری جشنواره های ملی از اعتبارات وزارت علوم هم بهره مند می شوند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر