امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۴
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۷/۱ - ۱۵:۵۷ شناسه خبر : ۳۲۳۳

اعتراض والدین دانش آموزان دبیرستان ایرانشهر گرگان به جابه جایی مدرسه تعدادی از والدین و دانش آموزان گرگانی نسبت به جابه جایی دبیرستان ایرانشهر به مدرسه ای دیگر در روستای محمد آباد، صبح امروز در مقابل این مدرسه دست به تجمع و اعتراض زدند.

وارش نیوز: به گزارش ایسنا، دبیرستان نمونه دولتی ایرانشهر با قدمت 80 ساله در مرکز شهر گرگان واقع است. دانش آموزان این مدرسه در مقطع متوسطه دوم در سه رشته ریاضی و فیزیک، تجربی و انسانی می‌ کنند.


والدین این دانش آموزان تابستان امسال همانند سالهای گذشته دانش آموزان خود را در این مدرسه ثبت نام کردند. بعد از مدتی زمزمه هایی برای جابه جایی این مدرسه به مدرسه ای دیگر به گوش خانواده ها رسید اما آن را جدی نگرفتند؛ ولی با نزدیک شدن به مهر خانواده ها با جابه جایی این مدرسه به مدرسه نمونه دولتی امام علی (ع) که توسط بنیاد فرهنگی مصلی ‌نژاد در روستای محمدآباد گرگان ساخته شد است، روبه رو شدند.

با این کار دانش آموزانی که در این مدرسه تحصیل می کردند باید مسافت 10 کیلومتر خارج از شهر گرگان را برای تحصیل طی کنند. والدین این دانش آموزان از این جابه جایی راضی نبوده و به همراه فرزندان خود به نشانه اعتراض، در مقابل مدرسه ایرانشهر تجمع کردند.

یکی از والدین دانش آموزان می گوید: این مدرسه جزو هویت و تاریخ این شهر است و سابقه طولانی در تربیت نیروی انسانی دارد و دانش آموزان نمونه که سرمایه های اجتماعی این شهر هستند را تربیت می کند.

وی افزود: والدین از این جابه جایی توجیه نشدند، هیچ جلسه توجیهی برای ما برگزار نکردند. اولیا باید فرزندان خود را 10 کیلومتر بیرون از شهر ببرند و این کار برای دانش آموزان خطر جانی و مشکلات دیگری در پی دارد. ما خواستار توضیح جدی در این خصوص هستیم تا قانع شویم و یا اینکه مدرسه به جای قبلی خود بازگردد.

نماینده خانواده‌ها خاطرنشان کرد: ما فرزندان خود را در مدرسه نمونه دولتی ایرانشهر در مرکز شهر ثبت نام کردیم و برای اینجا برنامه ریزی کردیم.

وی درخصوص این جایه جایی، ‌گفت: به ما گفتند چون یکی دو ماه گذشته یک مدرسه خیر ساز در روستای محمد آباد افتتاح شده و ما به خیر قول دادیم که یک مدرسه خاص را به آنجا ببریم، شما به آنجا بروید.

وی درباره کاربری مدرسه ایرانشهر بعد از جابه جایی، اظهار کرد: سه سال پیش بیش از یک میلیارد تومان برای نوسازی این مدرسه هزینه شد. اعلام شده آموزش و پرورش تصمیم دارد دبیرستان را به موزه تبدیل کند، اما به دنبال این هستند که این مدرسه را تبدیل به اداره آموزش و پرورش کنند.

یکی دیگر از والدین نیز اظهار کرد: از تیرماه شایعاتی درخصوص جابجایی مدرسه مطرح بود. شورای مدرسه با این جابه جایی مخالف است.

وی افزود: به ما قول محیا کردند وسیله ایاب و ذهاب برای دانش آموزان دادند اما اتوبوس های شهرداری گرگان تنها به داخل شهر خدمت رسانی می کنند و به روستاها خدمات نمی دهند. پس ما باید با هزینه شخصی خودمان کرایه رفت و آمد فرزندانمان را بپردازیم. البته اگر هم اتوبوس سرویس دهی کند زمان زیادی صرف جابه جایی در طول شهر و توقف در ایستگاه های اتوبوس می شود.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان این مدرسه جزو نخبگان دانش آموزی گرگان هستند، گفت: دانش آموزی که باید به فکر کنکور باشد، درگیر این مسائل شده و هر روز باید زمان زیادی را صرف رفت و آمدش کند. این جابه جایی باعث افت تحصیلی دانش آموزان می شود.

مدرسه ایرانشهر در سال 1317 تاسیس و به عنوان مدرسه ماندگار ثبت ملی شد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر