امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۷/۱ - ۱۵:۳۳ شناسه خبر : ۳۲۲۸
نخستین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی در مازندران برگزار می شود؛
نمایشگاه‌های توسعه آفرین! همواره کشاورزی با نام مازندران در کشور همراه بوده است، استانی شمالی با آب و هوا و خاکی بسیار مناسب برای کشاورزی به طوریکه شغل بسیاری از مردم مازندران را دربر گرفته است.

وارش نیوز: در این میان مازندران با توجه به فرصت های فراوانی که در زمینه کشاورزی دارد، همواره در میان برترین‌های این بخش در کشور است، به طوریکه به عنوان مثال تولید 7 میلیون تن محصول کشاورزی با قابلیت صادرات در این استان یکی از استعدادهای مهم برای مازندران محسوب می شود.

به گزارش ایسنا مازندران، به طور قطع، با وجود این مولفه بسیار مهم در مازندران، یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار در این استان، توجه ویژه به بخش کشاورزی است، بر این اساس، یکی از گزینه‌های توجه به این بخش، برگزاری نمایشگاه مختلف و متعدد در زمینه کشاورزی است.

بر این اساس، نخستین نمایشگاه بین المللی با محوریت بخش کشاورزی مازندران قرار است در روز سه شنبه سوم مهرماه 97 در مجتمع نیاوارن ساری برگزار شود.

نمایشگاهی با رویکرد دانش‌بنیانی

مهدی خلیلی مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران در نشست خبری پیش از برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد: 15 شرکت و موسسه کشاورزی و سرمایه گذاری از کشورهای روسیه، بلغارستان و لهستان در کنار 50 شرکت داخلی دستاوردهای خود را در این نمایشگاه ارائه می کنند.

وی تصریح کرد: نخستین نمایشگاه بین المللی در مازندران با رویکرد حضور شرکت های دانش بنیان، دانشگاهی، تحقیقاتی و سرمایه گذاران تخصصی بخش کشاورزی برگزار می شود.

مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به هدف گذاری سه میلیارد دلاری مازندران تا پایان برنامه ششم توسعه، با بیان اینکه صادرات مهم‌ترین هدف برگزاری این نمایشگاه است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کشاورزی برای استان مازندران و تولید سالانه 7 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، این نمایشگاه فرصت خوبی برای مسئولان، کارشناسان و شرکت های داخلی بخش کشاورزی است.

خلیلی تصریح کرد: شرکت کنندگان این نمایشگاه در سه قالب شرکت های دانش بنیان، تولید و اشتغال بخش های کشاورزی، شرکت های دانشگاهی و تحقیقاتی و شرکت های سرمایه گذار بوده و شرکت های داخلی و خارجی، صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری نوین، کشاورزی مکانیزه و ارگانیک و صنایع تبدیلی عرضه می کنند.
حضور یک شرکت دانش بنیان بلغارستانی بخش هواشناسی کشاورزی

وی در ادامه از حضور یک شرکت دانش بنیان بخش هواشناسی کشاورزی از کشور بلغارستان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: این شرکت آخرین دستاورد علمی و تکنولوژی هواشناسی کشاورزی را به منظور حفاظت از محصولات کشاورزی علیه آب و هوای غیرمترقبه ارائه می کند که اقدام به باربر کردن ابرها و یا تبدیل تگرگ به باران برای عدم خسارت به محصولات کشاورزی ممکن می سازد.

مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران همچنین از حضور یک شرکت سرمایه گذار لهستانی در حوزه تولید انرژی از زباله های کشاورزی هم خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت های فرآوری، بسته بندی سبزیجات و ماهی از دیگر شرکت های خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه است.

 تولید 7 میلیون تن محصول کشاورزی با قابلیت صادرات در مازندران

رضا سیاه منصوری مدیرعامل مرکز تجارت بین‌الملل کاسپین نیاوران نیز در این نشست، اظهار کرد: شرکت‌های متناسب با حوزه کشاورزی، دام و طیور، شیلات، صنایع وابسته به کشاورزی توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش می گذارند.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود 7 میلیون تن محصول کشاورزی در مازندران تولید می‌شود و بسیاری از تولیدات استان قابلیت صادراتی دارند، تصریح کرد: این نمایشگاه فرصتی برای تبادل تجربیات و گفت‌وگوی هیئت‌های ایرانی و خارجی است و کشت فراسرزمینی نیز از اولویت‌ها در حوزه کشاورزی است.

مدیرعامل مرکز تجارت بین‌الملل کاسپین نیاوران خاطرنشان کرد: شرکت لهستان با حوزه فعالیت سیستم‌های انرژی پاک از زباله‌های کشاورزی و توزیع کننده میوه‌ها در این نمایشگاه شرکت دارند.

سیاه‌منصوری گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تبادل نظر میان کارشناسان و مدیران شرکت های داخلی و خارجی از برنامه های حاشیه ای این نمایشگاه بوده و تمام امکانات برای اسکان، سالن های سخنرانی، کارگاه‌های آموزشی و تفریحی مهمانان خارجی در محل مجتمع فراهم شده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر