امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۷/۱ - ۱۵:۱۷ شناسه خبر : ۳۲۲۷
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:
اعتبارات فرهنگی دانشگاه ها ۱۰ درصد افزایش می یابد معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال تحصیلی جدید اعتبارات فرهنگی دانشگاه ها نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش می یابد.

وارش نیوز: به گزارش ایرنا، دکتر غلامرضا غفاری روز یکشنبه در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته اعتبارات فرهنگی دانشگاههای کشور مبلغ یکصد میلیارد ریال بوده است که در سال تحصیلی جدید 10 درصد افزایش خواهد یافت.
وی بیان داشت: در حال حاضر تعداد چهار هزار کانون فرهنگی اعم از کانون های سلامت در سراسر دانشگاه‌های کشور در عرصه های مختلف فعالیت می کنند.
غفاری افزود: هم اکنون 9 هزار و 500 انجمن علمی در دانشگاه‌های کشور فعال هستند که این انجمن های علمی بعد از طی مراحلی ۳۸ اتحادیه تشکیل داده اند.
معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: انجمن های علمی واسطه معاون فرهنگی و پژوهشی دانشگاهها با مجموعه بیرون از دانشگاه هستند و این انجمن های علمی هم از اعتبارات فرهنگی دانشگاه استفاده می کنند و در صورت برگزاری جشنواره های ملی از اعتبارات وزارت علوم هم بهره مند می شوند.
غفاری اظهار داشت: تاکنون دانشگاههای کشور سه مرحله آموزشی، پژوهش محوری و کارافرینی را پشت سر گذاشتند و در مرحله چهارم ضمن مدنظر قرار دادن همه این موارد مسوولیت اجتماعی و اخلاق مد نظر قرار دارد.
وی گفت: افزایش مشارکت دانشجویان و همچنین ایجاد نشاط و امید آفرینی از جمله برنامه های مهم دیگر فرهنگی وزارت علوم است که در دانشگاه های کشور به کار گرفته خواهد شد.
غفاری بیان داشت: امروز همه به این باور رسیده اند که دانشجویان علاوه بر فراگیری علم و دانش باید از توانمندی هایی چون ارتقاء بینش فرهنگی، اجتماعی و فراگیری خرد اجتماعی، قدرت تعامل و همچنین توانایی کار جمعی و زندگی بین مخالفان نظر خود را هم بیاموزند و اگر یک دانشجو فاقد این موارد باشد در جذب بازار کار دچار مشکل خواهد شد.
به گفته معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حال حاضر دانشگاههای کشور دارای چهار و نیم میلیون دانشجو است.
دانشگاه مازندران واقع در بابلسر سال تحصیلی جدید را با بیش از 14 هزار دانشجو آغاز کرده است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر