امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۶/۲۸ - ۰۹:۳۱ شناسه خبر : ۲۲۱۰

دیار علویان سوگوار علمدار کربلا در شب تاسوعا استان مازندران به عنوان دیار علویان در شب تاسوعای حسینی یکپارچه غرق در ماتم و عزا شد و شهروندان مازنی سه شنبه شب با حضور در مساجد، تکایا به یاد مظلومیت سرور و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران باوفایش عزاداری کردند.

وارش نیوز: به گزارش ایرنا، به همین مناسبت حرم های امامزادگان معصوم در مازندران میزبان هزاران عاشق و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود که در قالب دسته ها و هیات های سینه زنی و زنجیر زنی برای عرض تسلیت خود را به این مکان ها رساندند.
مجالس سوگواری سرور و سالار شهیدان و علمدار کربلا در این مکان های مطهر که از شروع ماه محرم برپا بود ، از امشب با حضور پرشور و شعور ارادتمندان به خاندان اهل بیت (ع ) و طنین نوای یا حسین و یا ابوالفضل معنویت خاصی پیدا کرد.
ذاکران اهل بیت هم در رثای سیدالشهدا و حضرت ابالفضل العباس مرثیه سرایی کردند.
در شب تاسوعای حسینی، هیات های عزاداری در معابر منتهی به حرم های امامزادگان (ع) از جمله صحن و سراهای حرم های مطهر سوگواری کردند. مساجد ، تکایا و هیات های عزاداری در شب تاسوعا شاهد حضور انبوهی از اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان ، زن و مرد و حتی نوجوانان و خردسالان بودند، که با عشق زایدالوصفی به این اماکن آمده اند تا یاد وخاطره حماسه حسینی را زنده نگه دارند.
شور ابوالفضلی در جای جای مازندران در روز هشتم محرم و شب تاسوعای حسینی (ع) به اوج رسید و نوای یا حسین و ابوالفضل به همراه صدای حزن انگیز طبل و سنج در فضای شهری وروستایی مازندران طنین انداز شد.
بیرق سیاه سوگ بر گنبد طلایی مقابر امامزادگان مازندران افراشته شده و پرده های عزا ، صحن و سرا و رواق های این اماکن ملکوتی را سیاه پوش مصیبت دردانه عالم خلقت کرد.
دسته های سینه زن و زنجیر زن یک دست سیاه پوش در قالب هیات های عزادار در خیابان های منتهی به مساجد، حسینیه ها و مقابر امامزادگان شهرهای و مناطق روستایی مازندران، دست های عشق و ارادت را بر سینه کوبیدند و بر مظلومیت شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.
مراسم عزداری ایام محرم با شرکت پرشور ارادتمندان ائمه اطهار (ع) در حرم مطهر امامزادگان ، مساجد، حسینیه ها و تکایای مازندران با شور و معنویت خاصی در جریان است و سخنرانان و مداحان در خصوص محرم و تاسوعا و عاشورا و فلسفه قیام حضرت سید الشهدا (ع) سخنرانی و مداحی می کنند .
جوانان مازندرانی و دلباخته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هم امسال پرشور و بیشتر از سال های گذشته با برپایی ایستگاههای صلواتی در بیشتر معابر عمومی شهرهای و روستاهای استان با توزیع چای، خرما و شیر بین مردم و عزاداران حسینی، ارادت خود را به امام حسین (ع) و یاران فداکارشان نشان می دهند.
برخی از شهروندان مازندرانی هم بر اساس یک سنت دیرینه برای نشان دادن ارادت خود به ساحت حضرت سید الشهدا (ع) در منازل خود اقدام به برپایی مجالس سوگواری می کنند.
با توجه به پیوند خوردن تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی به تعطیلی روز جمعه و همچنین آخرین روزهای تابستان، بسیاری از هموطنان از سراسر کشور طی روزهای گذشته بویژه عصر سه شنبه از مسیرجاده مواصلاتی هراز، کندوان وسوادکوه ونیز برخی محورهای کناره وارد مازندران شدند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر