امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۶/۲۳ - ۱۲:۴۰ شناسه خبر : ۲۱۴۲
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد
معلم کارمند نیست!/ لزوم تغییر نگاه به آموزش و پرورش عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معلم کارمند نیست، گفت: گره های کور مشکلات کشور با تغییر نگاه در آموزش و پرورش باز می شود.

وارش نیوز: به گزارش ايسنا ، قاسم احمدی لاشکی در گردهمایی فرهنگیان شهرستان های نوشهر، چالوس، کلاردشت و منطقه کجور که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اینکه این جلسه درد و دل فرهنگیان سه شهرستان است، اظهار كرد: با توجه به گستردگی بخش مرزن آباد و پراكندگي روستاهای آن خواستار استقلال آموزش و پروش مرزن آباد هستیم.

وي با بيان اينكه طي چند روز آينده ۱۴ میلیون و ۲۶ هزار نفر دانش آموز وارد مدارس مي شوند، افزود: یک میلیون معلم آماده آغار به کار هستند.

  احمدی لاشکی با تاكيد بر اينكه همه اركان کشور باید به این حقیقت برسد که آموزش و پرورش متفاوت از بقيه است، تصريح كرد: اشکال ما این است که معلم را با کارمند اشتباه می گیرند و این نگاه سبب می شود تا به نتیجه نرسیم زیرا اگر به آموزش و پرورش توجه کافی شود شاهد ورود پرونده های زیاد به محاکم قضایی نخواهیم نشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآورشد: اگر به معلم و آموزش و پرورش توجه کنیم و معلم با تمام وجود به کلاس درس برود، هیچ مشکلی کشور را تهدید نخواهد کرد ولی اشکال کار در این است که معلم را کارمند می دانیم.

وی افزود: امروز دغدغه  فرهنگیان جدی است و مشکل معیشتی بازنشستگان فرهنگی نيز مهم است و با این وضعیت نمی توان کشور را به سامان کرد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس، کلاردشت درمجلس، وضعیت معشیتی بازنشستگان فرهنگی را نامناسب دانست و خاطرنشان کرد: تازمانی که آموزش و پرورش را در اولویت توجه قرار ندهیم، راه به جایی نخواهیم برد.

وی با با بیان اینکه معلم نباید هیچ دغدغه ای به جز کلاس درس داشته باشد، گفت: سال قبل از مجموع بودجه، ۱۲.۵ درصد به آموزش و پرورش تخصیص یافت که بیش از ۹۸ درصد آن صرفه بودجه جاری این وزارتخانه شده است.

احمدی میزان پاداش خدمت فرهنگیان و بازنشستگان را سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: اگر قرار است مشکل کشور حل شود باید نگاه به آموزش و پرورش تغییر یابد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر