امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۷/۶/۶ - ۱۳:۰۸ شناسه خبر : ۱۹۳۰

سی امین جشنواره استانی تئاترمازندران ۱۳ شهریور برگزار می شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری سی امین جشنواره استانی تئاتر مازندران از ۱۳ شهریور به مدت چهار روز در ساری و چند شهر دیگر استان خبر داد.

وارش نیوز: محمود شالویی روز دوشنبه در حاشیه آئین کلنگ زنی مجتمع فرهنگی و هنری شهر چالوس در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این جشنواره از 13 تا 16 شهریور برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر 24 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که در حال بررسی از سوی کارشناسان مربوطه است.

شالویی با اشاره به جایگاه رسانه ای مازندران گفت: مازندران با 350 رسانه بعد از تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارد که بیانگر جایگاه و وضعیت مطلوبی رسانه در این استان است.

وی تعداد روزنامه های مازندران را 16 عنوان اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بر ضرورت معرفی فرهنگ و هنر مازندران تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های فرهنگی و هنری خوب استان به ویژه موسیقی بومی و محلی، مجسمه سازی، منبت کاری و عکس طبیعت با معرفی مطلوب آنها می توان در خارج کشور علاوه بر جذب گردشگر، فرصت مناسبی برای معرفی مازندران به دنیا را شاهد باشیم.

وی به برنامه های فرهنگی و هنری که استان در حال برنامه ریزی هستند اشاره کرد و گفت: با وجود جایگاه مناسب استان در تئاتر و فیلم های مستند و کوتاه در حال پی گیری فعالیت دبیرخانه فیلم وارش هستیم تا در سال آینده این جشنواره در بابل برگزار شود.

شالویی وضعیت گالری های هنری مازندران با توجه به نسبت تعداد و آثار هنرمندان و هنر فاخر مردم در مازندران ناکافی دانست و بر ضرورت گسترش آن تاکید کرد و گفت: در سال های گذشته اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته به ویژه از سوی بخش خصوصی برخی از گالری ها در حال ایجاد هستند ولی برای عمومیت بخشیدن به هنرهای تجسمی نیاز حرکت های بزرگتر و وسیعی تری داریم.

وی افزود: با افزوده شدن مجموعه گالری های اختصاصی در داخل برخی از اداره های ارشاد شهرستان ها که دارای فضای کافی هستند و بهره برداری از 10 گالری جدید از سوی بخش خصوصی شاهد افزایش گالری های مازندران به 30 گالری تا پایان امسال خواهیم بود.

او با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به موضوع فرهنگ و هنر افزود: در این راستا دولت با ایجاد و تکمیل مجتمع های فرهنگی و هنری در شهرها گام مناسبی بر می دارند و امسال در هفته دولت ما شاهد آغاز ایجاد مجتمع های فرهنگی و هنری در شهرهای چالوس و کلاردشت هستیم.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر