امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۷/۵/۲۴ - ۱۴:۳۲ شناسه خبر : ۱۷۸۹
رئیس کل بانک مرکزی:
در نرخ دلار بازار ثانویه دخالتی نمی‌کنیم رئیس کل بانک مرکزی گفت: ما بارها گفته‌ایم که روی نرخ ارز دخالت نمی‌کنیم و بازار خودش آن را تثبیت خواهد کرد.

وارش نیوز: به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که برای موضوع سود بانکی و حل مشکلات اقتصادی کشور چه کارهایی در بانک مرکزی انجام شده است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده، اما الان نمی‌توانم آن را مطرح کنم و ان‌شاءالله اگر انجام شد اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود:  هسته اصلی تعادل بخش ارزی بازار ثانویه است که به تدریج عمق پیدا می‌کند و قیمت‌هایش هم همان‌طور که رئیس جمهوری اعلام کردند برای واردکننده خیلی قابل قبول نیست، بنابراین  به سمت کاهش می‌روند و ما هم تایید کرده‌ایم که خود صادرکنندگان باید متوجه شوند که با این قیمت کسی ارز نمی‌خرد و باید قیمت‌ها را پایین بیاورند.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: ما هم بارها گفته‌ایم که روی نرخ دخالت نمی‌کنیم و بازار خودش تثبیت خواهد کرد. وزن اصلی بازار ما در بازار ثانویه انجام می‌شود و در حال حاضر  تقریبا ۹۵ – ۹۶ درصد واردات در بازار ثانویه انجام می‌شود که همین تاثیر خودش را می‌گذارد.

وی در پایان تاکید کرد: ما سکه‌هایی که قبلا فروخته‌ایم را به تعداد وسیع فروخته‌ایم و با همان قیمت فروخته‌ شده تحویل می‌دهیم که به تدریج هم وارد بازار می‌شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر