امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۷/۵/۲۴ - ۱۴:۰۵ شناسه خبر : ۱۷۸۵
رئیس مجمع نمایندگان گیلان:
صادرات محصولات کشاورزی به روسیه تراز مثبتی دارد رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه از گمرکات استان از ابتدای امسال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته تراز مثبتی دارد.

وارش نیوز: به گزارش ایرنا جبار کوچکی نژاد غروب سه شنبه در نشست رئیس کل گمرک ایران با مجمع نمایندگان گیلان در انزلی اظهار داشت: میزان صادرات محصولات کشاورزی به روسیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 140 درصد و به لحاظ ارزش دلاری 131 درصد افزایش داشته است .
وی با بیان اینکه افزایش نرخ برنج در دستور کار نمایندگان است، افزود: با توجه به نگرانی کشاورزان درخصوص افزایش هزینه برداشت به دلیل بارندگی های اخیر، نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی تصویب لایحه افزایش نرخ برنج را در دستور کار دارند.
کوچکی نژاد با اشاره به لزوم تسریع در ترخیص کالاهای مانده در انبارهای گمرکات گیلان تصریح کرد: با توافقات صورت گرفته محصولات کشاورزی استان مانند چای و برنج فقط از گمرکات گیلان صادر خواهد شد.
وی با اشاره به صدور مجوز ترخیص خودروهای وارداتی در منطقه آزاد انزلی افزود: مجوز خروج خودروهای وارداتی منطقه آزاد انزلی که در گذشته از تهران صادر می شد، بر اساس موافقت رئیس کل گمرک کشور ، از گمرک انزلی صادر می شود.
کوچکی نژاد با اشاره به قول مساعد رئیس گمرک کشور در خصوص رفع مشکلات پرسنل گمرک گفت: باید کنترل بیشتری در خصوص کالاهای وارداتی از گمرکات گیلان صورت پذیرد.
گیلان در بندرانزلی و آستارا دارای گمرک است؛ گمرک بندرانزلی بعلت موقعیت راهبردی و ژئوپلتیک همواره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در طول تاریخ بعنوان دروازه ورود به اروپا و شاهرگ اتصال شمال به جنوب شناخته می شد و هم اکنون نیز جایگاه مهم و حساس خود را بعنوان یکی از مراکز مهم ورود کالا به کشور و نقطه اتصال کریدور شمال و جنوب حفظ کرده است. در حال حاضر رویه های واردات قطعی، صادرات قطعی ، ترانزیت داخلی، ترانزیت خارجی ، ورود موقت، خروج موقت اتومبیل ، هدیه و سوغات، مرجوعی و مسافری در این گمرک اجرا می شود.
اداره کل گمرک آستارا نیز در امور واردات و صادرات قطعی کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر