امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۵/۲۴ - ۱۳:۲۵ شناسه خبر : ۱۷۸۲
رئیس منابع طبیعی کلاردشت تاکید کرد
ضرورت نیاز به نیرو و امکانات برای حفاظت از جنگل های کلاردشت رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاردشت با اعلام اینکه برخی از نیروهای این اداره در آستانه بازنشستگی قرار دارند، گفت: این اداره نیاز به نیرو و امکانات بیشتری برای حفاظت ازجنگل ها و مراتع دارد .

وارش نیوز: به گزارش ایسنا، وحید مشایخ در جمع خبرنگاران با اشاره به این که سطح جنگل ها و مراتع کلاردشت  54 هزار هکتار است، اظهارکرد: درحال حاضر به ازا هر پنج هزار هکتار یک نیروی حفاظتی وجود دارد در حالی که میانگین جهانی به ازا هر دو هزار هکتار یک جنگلبان است . 

وی با اشاره به وجود دو واحد منابع طبیعی "مکارود و رودبارک" افزود: این نیروها به صورت گشت های شبانه روزی درامرحفاظت از عرصه های جنگلی فعالیت می کنند و با توجه به حساسیت منطقه کلاردشت تامین نیرو دراین بخش احساس می شود. 

رئیس اداره منابع طبیعی کلاردشت درادامه گفت: برای کنترل بیشترعرصه های جنگلی تاکنون یک دستگاه دوربین نصب شد که در صورت تامین اعتبار و برق مورد نیاز چهار دستگاه دوربین دیگر در مناطق حساس که امکان قاچاق چوب وجود دارد ، نصب می شود.

مشایخ همچنین به ساماندهی گروه های آتش سوزی اشاره كرد و افزود: به منظور مقابله با اتش سوزی، سه گروه اطفا حریق 10 نفره ساماندهی شد که درصورت بروز حریق گروه اول با تمامی امکانات به منطقه آتش سوزی اعزام می شود و درصورت نیاز سایرنیروها به آن ها ملحق خواهند شد.

وی با اشاره به کوهستانی و صعب العبور بودن عرصه های جنگلی منطقه تصریح کرد: درموقع بروز حریق چنان چه استفاده از بالگرد محقق نشد نیروهای منابع طبیعی به منطقه اعزام می شوند .

رئیس اداره منابع طبیعی کلاردشت به اجرای طرح تنفس جنگل در طرح های جنگلداری کلاردشت اشاره کرد و افزود: مقررشد نیروهای نظارت طرح های جنگلداری درامر حفاظت از مناطق جنگلی به کارگرفته شوند تا بخشی از کمبود نیرو مرتفع شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر