امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۴
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۷/۵/۲۱ - ۱۳:۵۸ شناسه خبر : ۱۷۴۵
معاون رئیس جمهوری:
مردم به گرفتن ارز یارانه ای برای سفر خارجی اعتقاد ندارند معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درجمع خبرنگاران خارجی، گفت: مردم ما اعتقاد ندارند که برای سفر خارجی باید ارز یارانه ای بگیرند.

وارش نیوز: به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران خارجی حاضر در ایران در محل معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی، در پاسخ به پرسش خبرنگار فایننشال تایمز« Financial Times» انگلیس مبنی بر تاثیر چالش ارز بر گردشگری ایران عنوان کرد: فکر نمی کنم در هیچ جای دنیا مردم یک کشور برای سفر تفریحی برون مرزی خود، از دولت یارانه بگیرند.
مونسان افزود: نرخ جدید ارز برای گردشگران ورودی ما یک مزیت به شمار می رود چون سفر به ایران را ارزان کرده و برای گردشگر خروجی نیز با ارائه بسته جدید ارزی اتفاقا یک وضعیت باثباتی در نرخ ارز ایجاد شده که می توانند به آسانی ارز مورد نیاز خود را از صرافی ها تامین کنند.
مونسان در پاسخ به برخی خبرنگاران حاضر که مدعی بودند صرافی ها هنوز ارز نمی فروشند؛ گفت: چون بسته جدید ارزی دولت به تازگی و فقط چند روز است که ارائه شده ممکن است فروش آن توسط صرافی ها فراگیر نشده باشد که در اینصورت مردم می توانند از بانک ها ارز مورد نیاز خود را تامین کنند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به پرسش تکمیلی خبرنگار فایننشال تایمز که،«نرخ جدید ارز باعث شده تا سبد خرید مردم ایران در سفرهای خارجی کوچک شود» چه تمهیدی برای این مساله دارید؟ تصریح کرد: خوشبختانه تعداد گردشگران خروجی ما اخیرا 6/8 درصد کاهش داشته و احتمالا این کاهش به افزایش سفرهای داخلی کمک خواهد کرد.

** برای توسعه گرشگردی از هنجارها اغماض نمی کنیم
مونسان در پاسخ به خبرنگار روزنامه لس آنجلس تایمز که پرسیدآیا ممکن است ایران هم مثل بعضی کشورها برای افزایش توریست با اغماض از برخی هنجارها،مناطق آزاد تعیین کند؟، گفت: نیازی به این نمی بینیم که مناطقی را درنظر بگیریم تا هنجارها و مقررات ما در آن زیرپا گذاشته شود زیرا ما به اندازه کافی جاذبه های دیگر داریم.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: جای جای ایران مملو از اماکن تاریخی و فرهنگی است و ما مثل برخی کشورها نیستیم که به دلیل نداشتن این جاذبه ها بخواهیم برای خود جاذبه های دیگری ایجاد کنیم.
مونسان در پاسخ اظهار نگرانی این خبرنگار برای میراث باستانی کشور با توجه به اینکه به گفته خودش بارها در مترو با سوداگران اشیای عتیقه مواجه شده نیز گفت: بنده هم هر روز ویدئوهایی دریافت می کنم که در آن از فروش و آدرس دهی گنج و اشیای تاریخی حکایت دارد اما کشفیات ما نشان می دهد که در اغلب این فیلم ها اشیاء تقلبی است و خریداران بعد از معامله مالباخته می شوند.
وی ادامه داد: یگان حفاظت میراث فرهنگی ما اشراف اطلاعاتی دقیقی در مورد کاوش ها دارد اما با این حال در موارد اندکی کاوش های غیرمجاز صورت می گیرد که میزان قابل توجهی از اینها هم کشف و ضبط می شود.

** حجاب میراث ناملموس ماست، آنرا نادیده نمی گیریم
خبرنگار خبرگزاری DPA آلمان در این نشست،گفت:گردشگران زن آلمانی برغم تمجید از ایران از اجبار حجاب بخصوص در فصول گرم در این کشور ناراضی اند، آیا می شود این قانونی که به ادعای این خبرنگار در بین کشورهای اسلامی فقط در ایران رعایت می شود را عوض کرد؟
مونسان در پاسخ گفت: هر کشوری شئون و مقرراتی دارد که برای همگان محترم است.
وی تاکید کرد: ما حجاب اسلامی را به هیچ وجه نمی توانیم عوض کنیم چون نوعی از آداب و رفتار ما بوده و میراث ناملموس ما به شمار می رود.
مونسان گفت: اگرچه هر آدابی با وجود مزیت ها ممکن است معایبی هم داشته باشد همانطور که ایجاد گرما در فصول گرم از معایب این مساله باشد. با این حال توصیه من به گردشگران خارجی این است که در فصول گرم سال به مناطق سردسیر ایران نظیر اردبیل بروند که هوای آن بهاری است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر