امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۷/۵/۱۹ - ۱۱:۳۷ شناسه خبر : ۱۷۰۶
جانشین انتظامی مازندران خبر داد
رشد کشف کالای قاچاق در مازندران جانشین انتظامی مازندران از رشد کشف کالای قاچاق در این استان خبر داد.

وارش نیوز: به گزارش ایسنا، حسن مفخمی در نشستی با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، با تاکید به تعامل بین رسانه و پلیس به اقدامات پلیس اشاره و اظهار کرد: پلیس مظهر ثبات و امنیت در کشور به شمار می رود و هر حرکت و عملکرد پلیس موجب ارزیابی مردم شده و تامین امنیت روانی، اخلاقی، اجتماعی و حفظ جان و مال مردم از وظایف پلیس است.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای حمایت از کالای ایرانی اقدامات پلیس در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز گسترش یافته است، از رشد کشف کالاهای قاچاق خبر داد و تصریح کرد: شاهد کاهش ۱۶ درصدی تلفات تصادفات در حوزه شهری و برون شهری هستیم.

جانشین انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: تجمیع خطوط ۱۱۰ توان پاسخگویی ناجا را افزایش داده و چابک سازی سازمان نیز ارتقا یافته است.

مفخمی تصریح کرد: کار مبارزه با قاچاق کالا مربوط به بخش های مختلف است و در حوزه مقابله با کالای قاچاق و با کنترل محورهای مواصلاتی تلاش شد به گونه ای عمل کنیم تا دستاوردهای خوبی داشته باشیم و روشنگری و تعامل و همراهی رسانه با پلیس به توسعه امور می تواند کمک کند.

وی صحت، دقت و امانتداری را از ویژگی ها بارز و برجسته پلیس دانست و افزود: اگر اخلاق حرفه ای را در ماموریت ها رعایت نکنیم توفیقی نخواهیم داشت.

جانشین انتظامی مازندران ادامه داد: پلیس نیز باید با اخلاق و اقتدار به ماموریت های خود بپردازد و تعامل پلیس با اصحاب رسانه باید به گونه ای باشد که احساس امنیت برای مردم تداعی شود.

مخفمی با اشاره به دانایی محوری پلیس، تصریح کرد: امروز ورود پلیس در حوزه سایبر و فناوری بیشتر شده است و باید بتوانیم در راستای تنویر عمومی جامعه گام برداریم.

وی به کشف ۳۳ درصدی سرقت در استان طی چهارماه نخست سال جاری اشاره و میزان غریق در دریای خزر را نیز  ۲۷ نفر اعلام کرد.

ترویج توسعه امنیت اجتماعی از مهم‌ترین کارکرد رسانه‌ها است

علیرضا باقری معاون اجتماعی انتظامی مازندران نیز در این نشست، اظهار کرد: همه باید با کمک یکدیگر عملیات روانی دشمن را خنثی کنیم و امروز مخاطب نیاز به دانایی و دانایی محوری دارد و باید براساس هویت های جدید در جهت تولید ارزش های اجتماعی کمک کنیم.

وی با اشاره به ترویج و توسعه امنیت اجتماعی، احساس امنیت را از مهمترین کارکردهای رسانه بیان کرد و گفت: امروز در حوزه بین المللی هر کشوری دارای عمق استراتژیک است و امروز نیز کشورهای عراق و سوریه عمق استراتژیک جمهوری اسلامی به شمار می رود.

معاون اجتماعی انتظامی مازندران تصریح کرد: دشمن به دنبال آن است تا دگردیسی هویتی ایجاد کند و خبرنگاران و فعالان رسانه باید برابر هجمه های دشمن به عنوان یک رسانه عمل کند و وظیفه ما در این زمینه سنگین است.

باقری افزود: آنچه که ما انتظار داریم این است که به حوزه خانواده در جامعه توجه کرده و اگر بتوانیم بخشی از فعالیت ها را به سمت خانواده ها ببریم و برای کاهش آسیب ها گام برداریم می توانیم بخشی از آسیب ها را مدیریت کنیم.

معاون اجتماعی انتظامی مازندران به سیاست ابلاغی خانواده اشاره کرد و گفت: رفع موانع و زودن آسیب ها، ترویج ارزش های الهی در امر ازدواج، تحکیم خانواده و ارتقای سرمایه اجتماعی خانواده ها از جمله محورهای این سیاست ابلاغی به شمار می رود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر