امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۶/۱۲/۷ - ۰۹:۲۳ شناسه خبر : ۱۶۲
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:
مرگ ۷۷ نفر براثر حوادث کار در مازندران مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در ۱۰ ماهه سالجاری تعداد ۷۷ نفر بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند.

وارش نیوز: مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در ۱۰ ماهه سالجاری تعداد ۷۷ نفر بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند.

 علی عباسی با اشاره به مرگ ۷۷ نفر براثر حوادث کار در استان تصریح کرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در ۱۰ ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان بابل  با  ۱۶ ، ساری و قائمشهر هرکدام با ۸ مورد بیشترین و شهرهای با  فوتی بیشترین و شهرهای نکا و رامسر هر کدام با یک مورد فوتی،‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۳۶ نفر ،برق گرفتگی با ۱۹، اصابت جسم سخت با ۱۷و  سایر با ۵ مورد در رتبه بعدی قرار دادند، ضمن اینکه مرگ با اصابت جسم سخت ۱۳ و برق گرفتگی ۶ درصد در این ۱۰ ماه افزایش داشته است.

وی افزود: بر اساس تفکیک ماه مرداد با ۱۲ ، اردیبهشت و شهریور هر کدام با ۱۰ مورد بیشترین  و آذر با دو موردکمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید و سنین ۲۱ تا ۴۰ سال با ۲۴ مورد داری بیشترین فوتی و کمتر از ۲۰سال با چهار فوتی کمترین آمار را داشتند.

عباسی با بیان اینکه از تعداد ۷۷ مورد فوتی ۶۴ نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند گفت: تعداد  ۷ نفر از فوت شدگان حوادث کار در ۱۰ ماه سالجاری دارای ملیت غیر ایرانی هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان میباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست./مهر

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر