امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۸
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۶/۱۲/۷ - ۰۹:۰۷ شناسه خبر : ۱۶۱

گشایش ۲۲ نمایشگاه عرضه محصولات بومی و محلی در نوروز ۹۷ معاون عمرانی استاندار مازندران از برپایی ۲۲ نمایشگاه عرضه محصولات بومی و محلی در ۲۲ شهرستان استان خبر داد.

وارش نیوز:معاون عمرانی استاندار مازندران از برپایی ۲۲ نمایشگاه عرضه محصولات بومی و محلی در ۲۲ شهرستان استان خبر داد.

 علی نبیان معاون عمرانی استانداری مازندران  ایجاد نمایشگاه‌های محلی را برای عرضه محصولات بومی و محلی مهم دانست و گفت : ۱۲ غرفه برای خدمات‌دهی به گردشگران ایجاد شد که چهار غرفه به صورت ملی و مابقی استانی بود.

وی به میزان فروش نمایشگاه‌های بومی مستقر در شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: ۸ میلیارد تومان میزان فروش و گردش مالی این نمایشگاه‌ها در نوروز ۹۶ بوده است که تولیدات استانی و کشوری در آن‌ها عرضه می‌شد.

معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: وجود گردشگران خارجی و خرید سوغات و صنایع دستی بومی رشد قابل توجهی را در صادرات چمدانی استان ایجاد می‌کند.

نبیان افزود: کمیته دوازده گانه از جمله تنظیم بازار، شهرداری‌ها و کمیته‌های روستایی تلاش خود را برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران انجام خواهند داد.

وی از ظرفیت اسکان بیش از ۸۴۴ هزار نفر شب اقامت به صورت روزانه در مازندران خبر داد و گفت:: رونق اقتصادی و آشنایی با فرهنگ بومی و محلی مازندران از دستاورد‌های صنعت گردشگری در استان خواهد بود.

نبیان با بیان اینکه هر ۲۵ گردشگر داخلی می‌تواند ارزش اقتصادی یک شغل را در استان تامین کند، افزود: ۴۰ هزار نفر به‌طور مستقیم از حضور گردشگران در استان سود خواهند برد.

معاون عمرانی استانداری مازندران رواج بوم‌گردی را از نکاث مثبت صنعت گردشگری مازندران خواند و گفت:توسعه گردشگری در روستا‌ها می‌تواند در رونق اقتصاد روستایی و بالا بردن سطح معیشت روستاییان تاثیر مطلوبی داشته باشد.

وی ساماندهی ویلا‌ها و اقامتگاه‌های استان را امری ضروری دانست و افزود: اقامتگاه‌هایی که به گردشگران خدمات ارائه می‌دهند باید ساماندهی شوند و گردشگر باید در اقامتگاه رسمی سکونت داده شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر