امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۴
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۳۹۷/۴/۲۴ - ۱۲:۰۷ شناسه خبر : ۱۴۵۶
رئيس اداره دارايي و ماليات چالوس خبر داد
وجود ۳۲ شركت كاغذی در چالوس/ اتاق بازرگانی به راحتی کارت بازرگانی صادر نکند! رئيس اداره دارايي و ماليات چالوس با اشاره به وجود ۳۲ شرکت کاغذی در چالوس گفت: اتاق بازرگانی نباید به راحتی برای افراد کارت بازرگانی صادر کند.

وارش نیوز: به گزارش ایسنا ،عباس پاشا در نشست خبري با جمعي از خبرنگاران عضو انجمن صنفي غرب مازندران كه به مناسبت هفته ماليات برگزار شد با اشاره به نقش مهم سازمان مالیاتی در اقتصاد و بودجه كشور اظهاركرد: هدف سازمان، گرفتن ماليات از كساني است كه توان و بنيه مالي داشته باشند.

وی با اشاره به برخي تغييرات از سال 95 در قانون ماليات خاطرنشان کرد: معافيت مالياتي ديگر وجود ندارد بلكه ماليات به نرخ صفر رسيده است.

پاشا با اشاره به این که در طرح جامع مالياتي كه از سال 95 آمده است سيستم مالياتي به سمتي رفته كه ماليات بر اساس مستندات از جمله دفاتر ثبت، صنعت و معدن، ثبت احوال و چند دستگاه ديگر كه به سامانه امور مالياتي متصل شده اند صادر مي شود تصریح کرد: اشخاص حقوقي(شركت ها) در رتبه نخست و پس از آن به ترتيب حقوق بگيران (كارمندان)، اشخاص حقوقي غير دولتي، مشاغل، املاک و ارث در رتبه هاي بعدي بيشترين ماليات های وصولی قرار دارند.

اين مسئول با بيان اينكه براي مناطق كمتر توسعه يافته معافيت مالياتي قائل مي شويم خاطرنشان كرد:مناطقي چون كوهستان و بيرون بشم مرزن آباد شامل اين معافيت هستند.

*وصول 36 ميليارد ماليات در سال 96

پاشا در ادامه با اشاره به این که در سال 96 كل وصولي ماليات در شهرستان چالوس 36 ميليارد تومان بوده از اين ميزان 24 ميليارد ماليات عملكرد بوده است اظهار کرد:در سال 96 به شهرداري چالوس پنج ميليارد و 600 ميليون تومان، به شهرداري هچيرود يک ميليارد و 40 ميليون تومان، به شهرداري مرزن آباد 720 ميليون تومان و به دهياري ها دو ميليارد و 200 ميليون تومان از سوي اداره ماليات چالوس پرداخت شد.

رئيس اداره دارايي و ماليات چالوس اضافه كرد: در سه ماهه سال 97 نيز به ترتيب به شهرداري هاي چالوس يک ميليارد و 100 ميليون تومان، هچیرود 210 ميليون تومان، مرزن  آباد 140 ميليون  تومان و دهیاری ها 450 ميليون تومان پرداخت شد.

پاشا با اشاره به تو خالي بودن عملكرد شركت هاي كاغذي و ضرر و زيان اين شركت ها گفت: در مجموع 32 شركت كاغذي در چالوس وجود دارد،این شرکت ها از طريق واسطه هايي افراد رده پايين را شناسايي مي كنند و براي فرار از ماليات اين افراد را در قبال گرفتن مبلغي به عنوان مدير عامل معرفي کرده و پس از دريافت سودهاي كلان منطقه را ترک مي كنند.

رئيس اداره دارايي و ماليات چالوس با بيان اين كه اتاق بازرگانی نباید به راحتی به افراد کارت بازرگانی دهد تاكيد كرد: در اين زمينه بايد صلاحيت افراد و تراكنش مالي آن ها از سوي اتاق بازرگاني به طور دقيق بررسي شود.

پاشا افزود: در مجموع 185 ميليارد تومان مطالبات معوقه ماليات در چالوس 150 ميليارد تومان آن مربوط به شركت هاي كاغذي است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر