امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۴/۲۱ - ۱۲:۵۱ شناسه خبر : ۱۴۱۳

آغاز عملیات احداث پنج چاه عمیق در آستارا رئیس اداره منابع آب (آب منطقه ای) بندر مرزی آستارا از آغاز عملیات احداث پنج چاه عمیق در اقصی نقاط شهرستان خبر داد .

وارش نیوز: به گزارش ایسنا، آرش سیف اللهیان در جریان آغاز عملیات احداث این چاه ها، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و کم شدن حجم ذخایر آبی و در معرض خطر قرار گرفتن اراضی کشاورزی، مدیریت منابع آبی شهرستان از مهمترین برنامه‌های پیش رو است .

وی با بیان اینکه در همین راستا، عملیات حفر پنج چاه عمیق در اقصی نقاط شهرستان در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: این چاه‌ها در روستاهای ویرمونی، کانرود و باباحسن بخش مرکزی و بخش لوندویل حفر می‌شود .

وی افزود: سهم روستاهای ویرمونی و کانرود دو چاه و سهم روستای باباحسن یک چاه است .

سیف اللهیان تعداد چاه‌های موجود در سطح شهرستان را 25 چاه برشمرد و گفت: با حفر چاه‌های جدید که 10 میلیارد ریال برای آنها هزینه خواهد شد، این ظرفیت به 30 چاه افزایش می‌یابد .

وی تصریح کرد: چاه‌های جدید تأمین کننده آب 40 تا 70 هکتار از اراضی کشاورزی خواهند بود .

رئیس اداره منابع آب آستارا در بخش دیگر سخنان خود بر همکاری و تعامل کشاورزان با آب سوار (میراب) تأکید کرد و یادآور شد: این همکاری در منطقه عنبران بخش مرکزی برای عبور از بحران کم آبی پیش رو بیش از سایر مناطق نیز محسوس است .

 

وی اضافه کرد: در سطح شهرستان 8 آب سوار وظیفه تقسیم و توزیع آب را بر عهده دارند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر