امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
سرویس : سیاست زمان :   ۱۳۹۷/۴/۲۱ - ۱۲:۲۵ شناسه خبر : ۱۴۱۲
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خبر داد
افتتاح اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال ۹۷ مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: در صورتی که اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد راه اندازی شود قطعا می تواند به صادرات بخشی از کالاها تسریع دهد که البته بخش بیشتر این پروژه انجام شده و اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال جاری افتتاح می شود.

وارش نیوز: به گزارش ایسنا، سیاوش رضوانی امروز در نخستین همایش توسعه صادرات از مسیر خزر در سالن اجتماعات هتل سالار دره شهرستان ساری، اظهار کرد: صادرات در واقع توانمندی ها و برجستگی های اقتصادی یک کشور را نشان می دهد و با توجه به راهبردهای 12 گانه مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدکنندگان و استفاده از کالای ملی؛ برگزاری این همایش ضرورت داشت.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش بررسی چالش های پیشروی صادرات دریایی و ارائه راهکارها است، عنوان کرد: نقش بنادر و کیفیت ارائه خدمات، نقش قوانین و مقررات و تسهیلات منطقه ویژ اقتصادی که در اختیار تاجران و سرمایه گذاران قرار می دهد، نقش شرکت‌های چند وجهی در صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر، ارائه نمونه‌های موفق در زمینه صادرات کالا به کشورهای حوزه CIS ، فرصت‌های ناشی از شرایط موجود سیاسی بین روسیه و کشورهای غربی و نقش سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی برای صادرات مجدد محورهای اصلی این همایش است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خاطرنشان کرد: این همایش به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های خالی بنادر شمال کشور برگزار شده است و باید تنوع کالاهای صادراتی را در منطقه توسعه دهیم. تنوع کالا باید از طریق صادرات و ترانزیت صورت گیرد که البته ترانزیت کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از ماه های آینده اجرایی می شود.

رضوانی گفت: کشورهای حاشیه دریای خزر علاقمندی زیادی نسبت به فرآورده ها و کالاهایی که از ایران صادر می شود دارند و می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در سه ماهه اخیر حدود 225 هزار تن کالا از بنادر شمالی کشور صادر شده است که حدود 60 درصد از حجم صادرات مربوط به بندر امیرآباد و 40 درصد مربوط به بندر نوشهر و بندر انزلی بوده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد اظهار کرد: سال گذشته حدود 500 هزار تن از بندر امیرآباد صادرات صورت گرفت و امیدواریم با توجه به ارتباط خوبی که با بنادر حاشیه دریای خزر داریم و همکاری هایی که وجود دارد و با توجه به ارتقا زیرساخت های بندر امیرآباد؛ صادرات را توسعه دهیم.

رضوانی تصریح کرد: در صورتی که اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد راه اندازی شود قطعا می تواند به صادرات بخشی از کالاها تسریع دهد که البته بخش بیشتر این پروژه انجام شده و اسکله رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال جاری افتتاح می شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر