امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۲۵ - ۱۵:۳۵ شناسه خبر : ۱۳۹۵۵
مدیر عامل شرکت گاز مازندران:
مصرف گاز در مازندران با مدیریت و مشارکت مردم کاهشی شده است وارش نیوز/ مدیر عامل شرکت گاز مازندران شایعه قطع گاز در شهرهای نکا، بهنمیر و امیرکلا را تکذیب کرد و گفت: نه تنها هیچ گونه قطعی گاز مشترکین خانگی را در استان نداشته ایم بلکه با مدیریت و مشارکت مردم ،میزان مصرف روند کاهشی پیدا کرده است.

 

قاسم مایلی رستمی   ضمن قدردانی از مردم بر لزوم تداوم همکاری در مصرف بهینه انرژی گاز تاکید و توضیح داد: در شبانه روز گذشته با تعطیلی مدارس و دستگاه های اجرایی ،مصرف ۲۰۰هزار متر مکعب گاز صرفه جویی شده است.

وی با بیان این که با مدیریت مصرف گاز در مساجد ، واحد های تولیدی و صنعتی، مرغداری ها ، رستوران ها ، پاساژ های بزرگ ، گلخانه ها ، و تعطیلی سی ان جی ،مقدار مصرف روزانه از ۴۰ میلیون متر مکعب به ۳۵ مییلون متر مکعب طی روز جاری کاهش یافته است، ادامه داد: مردم بدانند که متوسط مصرف با جریان گاز علاوه بر مشترگان خانگی و تجاری در همه واحد های تولیدی و صنعتی استان ۲۸ تا ۳۰ میلیون متر مکعب است که باید به این میزان برسیم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: تاکنون با افت فشار گاز مواجه نشده‌ایم؛ اما اگر هم استانی‌ها نسبت به مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند، افت گاز خانگی محتمل است.

وی با بیان اینکه شبکه گازرسانی مازندران پایدار است، عنوان کرد: احتمال قطع موردی گاز منازل به دلیل سرمای شدید هوا، اختلال عملکرد رگولاتور وجود دارد و شهروندان می‌توانند از طریق تماس با تلفن ۱۹۴ مرکز امداد گاز موضوع را اطلاع دهند.

مایلی رستمی گفت: به دلیل وسعت و مدت جبهه هوای سرد فعلی، مشارکت فعالانه و مسوولانه همه مردم در رعایت الگوی مصرف درست گاز طبیعی و خاموش کردن حداقل یک بخاری در هر منزل برای کمک به پایداری جریان گاز مناطق دور افتاده ضروری است.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با ذکر این نکته که استمرار و ماندگاری سامانه سرد و قطع شدن گاز از سمت ترکمنستان وضعیت فشار گاز به استان های شمالی به خصوص مازندران را تحت تاثیر بیشتری قرار داده است، ادامه داد: از سوی دیگر توزان تولید و مصرف برقرار نیست ، متاسفانه متوسط مصرف انرژی در کشور بیشتر از کشورهای دیگر است ،به همین دلیل رعایت صرفه جویی و مصرف بهینه را باید جدی بگیریم.

مایلی رستمی مایلی بیان کرد: با این شرایط مصرف و تداوم سرما ، ورود گاز به استان مازندران به شدت تحت تاثیر قرار گرفت ، اما تا کنون افت فشار گاز سبب نشد تا گاز خانگی ۵۹شهر و و ۲هزار ۶۰۰ روستای استان قطع شود.

وی در عین حال گفت که گاز خانگی شهرهای گلوگاه ، بهشهر ، آمل و بابل در معرض بیشتر قطع گاز قرار دارد.

وی با اظهار این که مازندران با یک میلیون و ۴۷۷هزار مشترک خانگی از استان های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می شود، توضیح داد:جریان مصرف گاز این خطه شمالی همواره با فراگیری برف و باران و سرمای زیر صفر درجه در مناطق مختلف کشور تحت شعاع قرار می گیرد، چراکه لوله گاز مازندران بیشترین فاصله را از منابع گازی کشور دارد .

طبق اعلام رسمی هواشناسی مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بلده با هفت درجه زیر صفر سرد ترین نقطه مازندران بوده است ، کمترین دمای هوای ساری در ۲۴ ساعت گذشته ۲دهم درجه زیر صفر به ثبت رسید.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر