امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۸
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۱/۱۰/۲۵ - ۱۵:۳۳ شناسه خبر : ۱۳۹۵۴
با هدف مدیریت مصرف انرژی؛
اصناف مازندران تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت هستند وارش نیوز- مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به تصمیم اخیر ستاد بحران استان با هدف کاهش مصرف انرژی گفت: بر این اساس پایان ساعت کاری اصناف استان تا پایان هفته جاری ساعت ۱۸ مشخص و به صنوف ابلاغ شده است.

 

حسینعلی محمدی   افزود: با توجه به افت فشار گاز در برخی شهرستان های مازندران از جمله گلوگاه و به منظور جلوگیری از قطعی گاز مشترکان خانگی تصمیم برآن شد ساعت کاری اصناف کاهش یابد.

وی ادامه داد : این تصمیم ستاد مدیریت بحران مازندران در خصوص فعالیت اصناف از امروز یکشنبه تا پایان این هفته خواهد بود و تصمیم گیری برای هفته پیش رو منوط به شرایط جوی و وضعیت انرژی است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران اعلام کرد: همچنین واحدهای صنفی مستقر در پاساژها و مراکز خرید می بایست نسبت به خاموش کردن وسایل گرمایشی اقدام کنند و در صورت مشاهده موارد رعایت نکردن این دستورالعمل علاوه بر قطع گاز ،پلمب واحد صنفی انجام می شود.

تعداد واحدهای صنفی مازندران حدود ۲۰۰هزار واحد است.

وی در خصوص دستورالعمل مدیریت مصرف انرژی ویلاهای غیردائم سکونت موجود مازندران در برهه زمانی کنونی گفت: تاکنون ۶ هزار ویلا شناسایی شده و گاز آنها قطع شده است.

محمدی ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از قطعی احتمالی گاز مشترکان خانگی و براساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری مازندران تا پایان این هفته گاز رستوران ها ،پلاژهای دولتی و استخرها قطع خواهد بود اما تالارهای پذیرایی به دلیل برنامه ریزی شهروندان برای برگزاری مجالس عروسی اجازه فعالیت خواهند داشت.

وی رعایت نکردن دستورالعمل های ستاد مدیریت بحران را تخطی از قوانین برشمرد که منتج به قطع گاز و جریمه آنها خواهد شد.

محمدی به تاثیر تعطیلی ادارات در کاهش مصرف گاز اشاره کرد و گفت : تعطیلی روز گذشته ادارات باعث شد تا یک و نیم میلیون لیتر میزان مصرف گاز کاهش یابد.

وی هرگونه تصمیم گیری برنامه کاری ادارات برای روزهای آینده را منوط به جلسه عصر امروز ستاد مدیریت بحران دانست که تصمیمات آن ازطریق رسانه ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

مازندران با یک میلیون و ۴۷۷هزار مشترک خانگی از استان های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می شود.

طبق اعلام رسمی هواشناسی مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بلده با هفت درجه زیر صفر سرد ترین نقطه مازندران بوده است ، کمترین دمای هوای ساری در ۲۴ ساعت گذشته ۲دهم درجه زیر صفر به ثبت رسید.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر