امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۷/۴/۱۹ - ۱۲:۲۰ شناسه خبر : ۱۳۸۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران
موسیقی اقوام ایرانی ظرفیت جهانی شدن را دارا است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: موسیقی اقوام ایرانی به ویژه فرهنگ بومی وموسیقی فولکلوریک مازندران، از ظرفیت پرباری برای جهانی شدن برخوردار است.

وارش نیوز: با بیان اینکه موسیقی بومی شمال ایران و  البرز نشینان درتارو پود زندگی مردم این سامان تنیده شده است افزود: نوای نی چوپانان، آواز شالیکاران و آداب و رسوم مردمان این خطه سراسر موسیقی زندگی است و مازندران با شاعران نامی خود نظیر نیما و امیرجایگاه سروده های عاشقانه و ماندگاراست.

وی اظهار داشت: سومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان –لیلم-با هدف ارتقای فرهنگ موسیقی بومی، شناسایی وجذب استعدادهای ناشناخته حاشیه البرز و آشنا کردن مردم این منطقه با موسیقی سرزمین شان  برگزارمی شود.

وی با بیان این که زوال خرده فرهنگ ها را در بسیاری از کشورهای دنیا شاهدیم افزود:احیای فرهنگ بومی که سرشار از نشاط سازنده و مولفه های انسانی است می تواند جامعه را از بسیاری از آسیب ها مصون دارد.

شالویی تاکید کرد: در عصر بحران هویت، یکی از موثرترین راهکارهای حفظ هویت فرهنگی، پرداختن به  آداب و رسوم بومی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به گردشگر پذیر بودن استانهای البرزنشین به ویژه مازندران گفت:با فرهنگ و موسیقی بومی می توان ضمن انتقال مفاهیم ناب فرهنگی  ،در جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی موفق بود.

سومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان مردادماه در مازندران برگزار می شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر