امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۱
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۹/۱۳ - ۱۳:۲۵ شناسه خبر : ۱۲۱۹۰

نیاز دانش‌آموزان استثنایی گلستان به حمایت و امکانات بیشتر رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: دانش آموزان مدارس استثنایی استان با استعدادهای درخشان و توانمندی بالقوه در رشته‌های گوناگون ورزشی به حمایت و امکانات بیشتر برای مدال‌آوری در مسابقات پاراآسیایی و پاراجهانی احتیاج دارند.

عباس خانعلی روز شنبه در نشست خبری با اشاره به برگزاری مسابقات پاراآسیایی در بحرین اظهار داشت: از میان سه ورزشکار گلستانی حاضر در این مسابقات، هلیا حاجی آبادی ورزشکار رشته بوچیا دانش‌آموز استثنایی استان است که توجه بیشتر به این استعدادها می تواند کارنامه افتخارات و مدال های ورزش گلستان را پربارتر کند.

وی افزود: همچنین حسام‌الدین خیراندیش دیگر دانش آموز نخبه استثنایی گلستان در تیم ملی والیبال ناشنوایان عضویت دارد.

وی افزود: در راستای توجه به پرورش استعدادهای ورزشی دانش آموزان استثنایی گلستان در حال حاضر سه سالن ورزشی در گرگان، گالیکش و کلاله به این افراد اختصاص یافته و امکان ظهور توانایی های ورزشی برای آنان فراهم است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان افزود: افتخارآفرینی دانش آموزان استثنایی گلستان محدود به مسابقات ورزشی نیست و تعدادی از این دانش آموزان در بخش های فرهنگی، هنری و قرآنی مسابقات کشوری از جمله حافظ خوانی، قرآن و عترت نشان موفق به کسب افتخار شدند.

خانعلی در ادامه به تحصیل سه هزار و ۲۹۶ دانش آموز استثنایی در مدارس گلستان اشاره کرد و گفت: علاوه بر ۳۲ مدرسه ویژه این افراد، تعدادی از توان آموزان استثنایی استان در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به نیاز دانش آموزان استثنایی گلستان به ۱۰۰ معلم جدید گفت: مسوولیت آموزش این توان آموزان در سال تحصیلی جاری بر عهده ۵۷۶ معلم است که با توجه به احتمال بازنشستگی بخش زیادی از این معلمان، در سال آینده با مشکل نیروی آموزشی مواجه خواهیم شد.

خانعلی ادامه داد: با وجود محدودیت های آموزشی ، این استان در شاخص های تلفیقی، سنجش سلامت، پیش دبستانی، توانبخشی، نهضت بریل، زبان اشاره و معلم رابط آموزش و پرورش استثنایی کشور جزو استان های برتر کشور است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان در ادامه به ترک تحصیلی سالانه حدود ۶۵ دانش آموز استثنایی استان به دلیل دوری محل سکونت از مدرسه و دشواری در رفت و آمد اشاره کرد و گفت: سالانه بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه آمد و شد برای پرداخت سرویس مدرسه این دانش آموزان اختصاص داده می شود که از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این اعتبار پرداخت شد.

وی در ادامه به تلاش برای واکسینه کردن دانش آموزان استثنایی گلستان اشاره کرد و گفت: از مجموع ۸۵۹ دانش‌آموز استثنایی واجد شرایط واکسیناسیون استان تاکنون ۴۳۱ نفر واکسن کرونا را دریافت کردند.

خانعلی بر ضرورت شناسایی به موقع سلامت جسمی دانش آموزان در سنین پایه اشاره کرد و گفت که در راستای رسیدن به این هدف در سال جاری سلامت ۴۰ هزار و ۴۰۴ دانش آموز کلاس اول و چهار هزار و ۴۰۵ دانش آموز پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفت.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان بر ضرورت جذب کم خیران برای رفع نیازهای آموزشی دانش آموزان استثنایی استان تاکید کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیکوکاران گلستان ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای تامین هزینه رفت و آمد و بهسازی مدارس به مدارس استثنایی استان کمک کردند.

خانعلی اظهار داشت: علاوه بر جذب کمک خیران برای حل مشکلات دانش آموزان استثنایی، امسال یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال کمک هزینه برای خرید واکر، سمعک، کاشت حلزون و بستری در مراکز درمانی به ۲۷۵ دانش آموز و یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال برای خدمات گفتار درمانی و کار درمانی به تعداد دیگری از توان آموزان پرداخت شد.

وی همچنین گفت که افتتاح مرکز مشاوره پیوند، افتتاح استودیوی تولید محتوا با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در گرگان و علی آباد، نمایشگاه دائمی دست ساخته های معلولان در گرگان، افتتاح مرکز اختلالات یادگیری آزادشهر، افتتاح مدرسه استثنایی مراوه تپه، مرکز متوسطه حرفه ای مینودشت، هوشمندسازی ۱۱۵ کلاس درس، اهدای کتاب بریل به هر کدام از دانش آموزان و غبارروبی مزار شهدا از جمله برنامه های اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان در هفته معلولان است.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر