امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۹/۹ - ۰۹:۵۱ شناسه خبر : ۱۲۱۵۳

ایجاد ۶۰۰ کیلومتر کمربند حفاظتی برای جلوگیری از تعرض به اراضی ملی معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران، نوشهر با بیان اینکه نزدیک به ۵۳% از جنگل‌های هیرکانی در مازندران قرار گرفته است، گفت: کمربند حفاظتی به منظور حفاظت از حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تعرض به اراضی ملی ایجاد می‌شود و تاکنون ۶۰۰ کیلومتر از آن در غرب استان با اعتبارات دولتی و مشارکت مردم انجام شده است.

بهروز بائی‌لاشکی معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران، نوشهر در دیدار با فرماندهان اسبق نیروی انتظامی با بیان اینکه جنگل هیرکانی از مهم‌ترین ذخایر طبیعی جهان است و قدمت آن به میلیون‌ها سال می‌رسد، اظهار کرد: نزدیک به ۵۳درصد از جنگل‌های هیرکانی در مازندران، ۲۶ درصد در استان گیلان و ۲۱ درصد هم در گلستان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حفاظت و حراست از جنگل‌های هیرکانی با بهره‌گیری از روش‌های نوین مدیریتی صورت می‌گیرد، گفت: یکی از این روش‌های بهینه در حفاظت از جنگل جلب مشارکت و حمایت همه جانبه مردم و آموزش آنها از طریق وسایل ارتباط جمعی، برگزاری طرح‌های مشارکتی، آموزش رفتار با منابع طبیعی، برگزاری برنامه‌های نهال‌کاری  و تشویق مردم در راستای حفاظت از منابع طبیعی به خصوص در جنگل‌ها و مراتع است.

 معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر یادآور شد: مشارکت مردم در هر پروژه‌ای ضامن اجرا و پایداری آن پروژه است و این مسئله در حفاظت از منابع طبیعی از اهمیت بیشتری برخوردار است، کمربند حفاظتی به منظور حفاظت از حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تعرض به اراضی ملی ایجاد می‌شود.

 بائی‌لاشکی افزود: تاکنون ۶۰۰ کیلومتر کمربند حفاظتی با نصب بنچ مارک در غرب استان با اعتبارات دولتی و مشارکت مردم انجام شده است.

وی بیان کرد: طرح همیاران طبیعت را با استفاده از ظرفیت‌های دانش آموزان، جوانان، مجریان، بهره‌برداران و آحاد جامعه که به نوعی علاقه‌مند به نقش آفرینی داوطلبانه در فرایند حفاظت از منابع طبیعی هستند، از سوی اداره کل اجرایی شده است.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر