امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۹/۹ - ۰۷:۵۷ شناسه خبر : ۱۲۱۴۹

قطعی آب در مازندران و مشترکان غیرمجاز به گزارش وارش، هنگامی که وارد شهر ویا روستاها و نیز مراتع می‌شویم خانه هایی می بینیم که کسی در آنجا زندگی نمی‌کند و فقط در تعطیلات غوغا به پا می‌شود. فریادهایی که به نظر می‌رسد این افراد تاکنون از فرهنگ روابط اجتماعی و مزاحمت خبری ندارند.جدای از مزاحمت صوتی، هنگامی که این خوش نشین ها وارد استان مازندران می‌شوند آلودگی زیست محیطی نیز ایجاد کرده و زباله‌هایشان چندین برابر می‌شود.


ورد مسافران و کمبود آب
در کنار موارد گفته شده هنگام تعطیلات افراد محلی با کاهش فشار آب ویا در بسیاری از موارد با قطعی آب مواجه می‌شوند این در حالی است که در سایر روزها آب با فشار زیاد و به میزان کافی در دسترس است.
یکی از افراد محلی روستای کلاردشت، می‌گوید: هر پنج شنبه و جمعه آب محله قطع می‌شود ویا فشارش کاهش می‌یابد.
وی می افزاید: با شورا و دهیار صحبت کردیم اما تاثیر نداشت و مجبور هستبم قبل از تعطیلات آب در درون بطری‌های آب ذخیره کنیم.
مازندران با توجه به آنکه پر آب است اما از کمبود آب در تعطیلات رنج می‌برد که این نشان از مدریت نادرست در ورد مسافران و افراد غیربومی به استان است.

انشعابات غیرمجاز
بسیاری از ساختمان هایی که در مناطق روستای ساخته می‌شود انشعابات آب خود را به طور غیر مجاز دریافت می‌کنند که این خود مهمترین عامل در کمبود آب در هنگام تعطیلات است.
هنگامی که انشعابی غیرمجاز باشد، مصرف آب افزایش یافته و بومیان دچار کمبود آب ویا قطعی آب خواهند شد. از آنجایی که در روستا حیوانات و احشام نیاز به آب دارند و هنگامی آب قطع شود نمی‌توان آنها را با یک الی دو بطری آب سیراب کرد. بنابراین باید مدریت درستی در انشعابات آب صورت گیرد تا دچار بحران آب نشویم.
اگر بر تعداد ویلاها همچنان افزایش یابد در آینده ای نزدیک جنگ بر سر آب آغاز خواهد شد. این هشدارها را باید مسئولان جدی بگیرند.
چراکه هر فردی که وارد مازندران می‌شود نیاز به آب دارد و هنگامی که آب به تعداد خانوارهای بومیان فراهم شده باشد بنابراین کمبود آب و کاهش فشار آب و قطعی آب رخ خواهد داد.
باید به جای فروش زمین دادن مجوز برای تولید ویلا، مسئولان به کشاورزان کمک کنند تا از زمین های خود به نحو درستی استفاده کنند.

چرا بومیان استان مازندران باید با افت فشار آب مواجه باشند؟

در استانی که منابع آبی بسیار در دسترس دارد و حتی سدهای زیادی نیز به منظور تامین آب شرب احداث شده، قطعی آب جای تعجب و در حق اهالی شهر اقدامی ناعادلانه است.
اگر بخواهیم به راه حل درست در این حوزه پرداخت می‌توان دریافت که اداره آب مناطقی که با افت فشار مواجه هستند، پمپ بنزینی یا گازوئیلی و یا برای تامین برق در زمان قطعی، از دیزل ژنراتور استفاده شود.
بسیاری از مردم استان در هنگام تعطیلات مجبورند هر شب شام خود را بدون شستن ظرف‎ها صرف کنند و در برخی موارد آب برای شستن دست‌ها با توجه به شرایط کرونایی وجود نداشته باشد.
بنابراین مسئولان نظارت دقیق‌تری برای جلوگیری از مصارف مشترکان غیر مجاز داشته باشند و نیز تصفیه خانه‌های آب را گسترش دهند و همچنین برای جلوگیری از افت فشار آب از پمپ استفاده گردد.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر