امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳
سرویس : سیاست زمان :   ۱۴۰۰/۹/۷ - ۱۴:۴۳ شناسه خبر : ۱۲۱۴۱

مازندران باید اولین استان در اجرای مدیریت دیجیتال باشد سید محمود حسینی پور، گفت: به منظو بالابردن بهره وری سیستم اداری و ارایه خدمات بهینه به مردم، مدیریت استان در بخش های مختلف باید از حالت سنتی خارج و به فناوری های نوین و دیجیتالی مجهز شود. ‎

حسینی پور در جلسه مولد سازی دارایی های دولت با بیان اینکه فروش املاک مازاد یک سیاست گذاری کلان و ملی و یک قانون مصرح و تاکید شده است، گفت: دستگاه های اجرایی از این فرصت استفاده کنند و بااقدام به موقع و با هماهنگی فروش املاک مازاد، اعتبار حاصله از این مولدسازی را به استان بازگردانند.

حسینی پور، تهیه بانک جامع استانی از املاک دستگاه های اجرایی برای تصمیم سازی را مهم دانست و تاکید کرد: همه ی دستگاه های اجرایی استان موظف به خوداظهاری و معرفی املاک خود به این سامانه هستند.

وی عدم شناسایی و معرفی املاک را کار بیهوده ای دانست و گفت: نباید با تسامح و عدم اجرای قوانین، تصمیمات استانی را به مراکز ملی واگذار کنیم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه اجاره بلند مدت املاک مازاد باید با یک سیستم نظارتی دقیق صورت گیرد، گفت: اصل بر فروش این املاک است مگر در موارد خاص، چراکه با اجرای این طرح اصل چابک سازی دولت انجام می شود و خصوصی سازی تحقق می یابد.

واگذاری و فروش املاک به مردم اطلاع رسانی شود

استاندار مازندران با اشاره به این که مردم باید از واگذاری ها مطلع باشند، تاکید کرد: با اطلاع رسانی دقیق و به موقع از روند فروش و استفاده از اعتبار حاصل از آن شفاف سازی ایجاد کنید.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه می خواهیم بیشترین سهم را در این طرح ملی بدست آوریم، گفت: همه ی دستگاه های اجرایی باید با جدیت این طرح را دنبال کنند تا نتایج آن منجر به توسعه استان شود.

مازندران باید اولین استان در اجرای مدیریت دیجیتال باشد

حسینی پور با بیان اینکه مازندران باید اولین استان در اجرای مدیریت دیجیتال باشد، تاکید کرد: ضرورت دارد جهت بالابردن بهره وری سیستم اداری و ارایه خدمات بهینه به مردم، مدیریت استان باید از حالت سنتی خارج و به فناوری های نوین و دیجیتالی مجهز شود.

وی ادامه داد: یکی از اهدافی که برای توسعه استان دنبال می کنیم متمرکز کردن سیستم اداری است.

استاندار مازندران با بیان این که در دیدار با رئیس جمهور؛ موضوع املاک و مجتمع وزارتخانه ها در این استان را طرح کرده ایم، گفت: در نشست استانداران و نمایندگان استان های شمالی با آیت الله رئیسی درخواست شد که با توجه به توانمندی هایی که در استان وجود دارد، مدیریت این املاک به استان واگذار شود.

وی افزود: پیشنهاد دادیم با توجه به محرومیت هایی که در استان داریم 25 درصد از فروش این املاک در اختیار استان قرار گیرد که مجموعا مبلغ قابل توجهی خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه یک ماه فرصت تکمیل بانک جامع اطلاعاتی در استان است، تاکید کرد: اگر دستگاهی املاک مازاد خود را اعلام ننماید ما به صورت مستقل اداره املاک را به عهده می گیریم و آن دستگاه هیچ سهمی از فروش آن نخواهد داشت.

مهلت 15 روزه جهت پاکسازی شهر ها و جاده های استان از زباله

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه پاکسازی و جمع آوری زباله ها در شهر ها و جاده های بین شهری مستلزم ایجاد یک نهضت و عزم همگانی است، اظهار کرد: مدیریت پسماند در شهر ها و روستاها ی استان به گونه ای باید باشد که هیچ فرد بومی و غیر بومی زباله را در طبیعت رها نکند.

وی ادامه داد: اگر تا 15 روز آینده در شهر ها و جاده ها زباله ای مشاهد شود، شهردار یا مسئول مربوطه را بدون تعارف عزل می کنم.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر