امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۹/۷ - ۱۱:۱۷ شناسه خبر : ۱۲۱۳۸

۸۰ درصد محصولات شیلاتی گیلان در حوزه آبزی پروری معاون شیلات گیلان، ۸۰ درصد محصولات شیلاتی استان را در حوزه آبزی پروری دانست و گفت: از ۴۷ هزار و ۱۲۶ تن تولید در حوزه آبزی پروری استان، ۹۰ درصد در حوزه پرورش ماهیان گرم آبی است.

حمیدرضا تقی نصیری، مجموعه محصولات شیلاتی استان گیلان را براساس آمار عملکرد سال گذشته تولید ۵۸ هزار و ۴۰۰ تن دانست و اظهار کرد: ۸۰ درصد این محصولات تولید شده در حوزه آبزی پروری بوده است.

وی ۲۰ درصد از محصولات شیلاتی گیلان را در حوزه صید و صیادی و استحصال از منابع آب های دریایی دانست و افزود: از ۴۷ هزار و ۱۲۶ تن تولید در حوزه آبزی پروری استان، ۹۰ درصد در حوزه پرورش ماهیان گرم آبی است.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گیلان با بیان اینکه ماهیان گرم آبی استان از سطح ۵۳۰۰ واحد مزرعه به مساحت ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار برداشت می شود، گفت: پرورش دهندگان بعد از هفت ماه دسترنج خودشان را وارد سفره های مردم کردند.

تقی نصیری، ارزش ریالی محصولات برداشت شده از سطح مزارع پرورش ماهیان گرم آبی استان گیلان را ۱۱۰۰ میلیار تومان دانست و تصریح کرد: گونه های رایج در سطح مزارع پرورش ماهیان گرم آبی استان را عمدتا شامل کپورماهیان چینی دانست که در چهار گروه کپور نقره ای(فیتوفاک)، کپور سرگنده(بیگ هد)، کپور علفخوار(آمور) و کپور معمولی تولید می شود.

وی ۴۲ هزار و ۵۰۰ تن از ۴۷ هزار و ۱۲۶ تن تولید در حوزه آبزی پروری استان را مربوط به پرورش ماهیان گرم آبی دانست و خاطرنشان کرد: هشت درصد هم به پرورش ماهیان سردآبی اختصاص دارد.

معاون شیلات گیلان، سهم ماهیان خاویاری و سهم پرورش ماهی در منابع آب های طبیعی در حوزه آبزی پروری گیلان را هر کدام دو درصد دانست و یادآور شد: سهم گیلان در تولید ماهیان گرم آبی کشور ۱۸ درصد است.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر