امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
سرویس : سیاست زمان :   ۱۴۰۰/۹/۳ - ۰۹:۱۰ شناسه خبر : ۱۲۱۱۲
مدیرکل اموال تملیکی گیلان خبر داد
فروش ۹۰ درصدی کالاهای اساسی متروکه در گیلان مدیرکل اموال تملیکی گیلان، با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال ۹۰ درصد کالاهای اساسی تعیین تکلیف شده است، گفت: کالاها عمدتا از طریق مزایده الکترونیکی به فروش می رسد و مبلغ حاصل از آن به خزانه دولت واریز خواهد شد.

حجت نژادقنبر، سازمان جمع آوری و فروش اموال تمکلیکی را یک نهاد حاکمیتی و تخصصی دانست و اظهار کرد: وظایف این سازمان درخصوص کالاهای متروکه است که از سوی گمرکات کشور و استان معرفی می شود.

وی کالاهای متروکه را شامل کالاهای قاچاق و ضبطی دانست و افزود: استان گیلان در بخش متروکه ۳۵۰ پرونده از سنوات گذشته داشته که شامل کالاهای اساسی و غیر اساسی می شود.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال ۹۰ درصد کالاهای اساسی تعیین تکلیف شده است، تصریح کرد: شاهد رشد ۶۰۰ برابری تعیین تکلیف کالاهای اساسی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

نژادقنبر، با اشاره به فروش ۱۰ درصد باقی مانده کالاها از طریق مزایده سراسری، گفت: واگذاری کالاها به صورت مزایده الکترونیکی یا مذاکره خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه «ساز و کار واگذاری اموال تملیکی چیست؟»، خاطرنشان کرد: استان گیلان سعی کرده به صورت اتاق شیشه ای عمل کند و لذا کالاها عمدتا از طریق مزایده الکترونیکی به فروش می رسد و مبلغ حاصل از آن به خزانه دولت واریز خواهد شد.

مدیرکل اموال تملیکی گیلان، با بیان اینکه کالاهای ریز و درشت تملیکی می تواند در حوزه تولید و اشتغال مورد استفاده قرار گیرد، متذکر شد: این کالاها عموما شامل غلات، چوب آلات، تجهیزات مربوط به خط تولید، لاستیک، لوازم خانگی و ماشین آلات است.

وی از گیلانی ها خواست از طریق دریافت توکن از بانک ها در مزایده های ماهانه سازمان شرکت کنند و گفت: شرکت در مزایده از طریق ثبت نام در سامانه www.tamliki.ir انجام می شود.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر