امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۹/۲ - ۱۰:۰۸ شناسه خبر : ۱۲۱۰۸

کسب بیش از ۱۵ هزار دلار درآمد از صادرات کیوی گیلان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از ابتدای شروع صادرات کیوی در سالجاری تا چند روز گذشته، کیوی‌کاران از صادرات کیوی بیش از ۱۵ هزار دلار درآمد کسب کردند.

منوچهر پارسافر در جمع خبرنگاران با اشاره اینکه صادرات کیوی گیلان به بازارهای هدف در حال انجام است، اظهار کرد: هر چقدر کیوی‌های باکیفیت تری در گیلان تولید شود دلارهای بیشتری عاید کیوی‌کاران خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از محصول کیوی صادر شده استان قابلیت صادراتی دارد، افزود: از ابتدای شروع صادرات کیوی در سالجاری تا چند روز پیش، کیوی‌کاران از صادرات کیوی بیش از ۱۵ هزار دلار درآمد کسب کردند.

روسیه و آذربایجان مشتری های کیوی گیلان

وی خاطرنشان کرد: روسیه، آذربایجان، گرجستان از مهمترین کشورهای مشتری کیوی گیلان در سالجاری بوده‌اند.کشورهای هندوستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز بیش از گذشته از خرید کیوی گیلان استقبال می‌کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشورهای رقیب زیادی برای کسب بازارهای کیوی از ایران در تلاش هستند و به همین دلیل حفظ بازاری فعلی کیوی از اولویت‌های کاری استان در حوزه کشاورزی قرار دارد.

نباید اجازه دهیم رقیبان به بازارهای هدف کیوی گیلان دست یابند   

 وی تصریح کرد: کشورهای تولید کننده کیوی برای اینکه بازارهای هدف کیوی های گیلان را کسب کنند به کارهای مختلفی دست می‌زنند و برای اینکه این فرصت را به آنها ندهیم باید دقت کنیم که با رعایت کلیه استانداردهای صادراتی و ضوابط زیست محیطی اجازه ندهیم رقیبان موفق شوند به اهدافشان برسند.  

پارسافر از باغداران خواست تغذیه و هرس باغات را جدی بگیرند تا همچنان با صادرات کیوی های با کیفیت مانع از واگذاری بازارهای کیوی گیلان به کشورهای رقیب باشیم.

وی با بیان اینکه هر چقدر کیوی با قیمت بهتری به فروش برسد باغداران ما قوی تر خواهند شد، گفت: تلاش خواهیم کرد تا وضعیت اقتصادی باغداران کیوی هرساله ارتقا یابد و با پشتوانه مالی خوبی که خواهند داشت بتوانند  عرضه کیوی به بازارهای هدف را با سلیقه روز مشتریان هماهنگ کنند.

پیش بینی برداشت ۲۱۰ هزار تن کیوی در گیلان  

در ادامه مسعود الماسی رییس سازمان کشاورزی گیلان با اشاره به صادرات ۱۴هزار و ۴۲۷تن کیوی از ابتدای سالجاری تا کنون گفت: صادرات این محصول هم از ۱۵مهر آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی میزان سطح زیر کشت کیوی را ۶۲۱۴ هکتار عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود باغداران گیلانی امسال ۲۱۰هزار تن محصول کیوی به ارزش ۲۹۴هزار میلیارد ریال برداشت کنند.

وی تصریح کرد: گیلان ۸۱۲۰ بهره بردار محصول کیوی دارد و برداشت کیوی تا پایان دی ماه در گیلان ادامه دارد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر