امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۸/۳۰ - ۱۲:۴۰ شناسه خبر : ۱۲۰۹۶

لزوم توسعه کتابخوانی به عنوان یک فرهنگ ماندگار معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان گفت: اگرچه امروزه تکنولوژی فضاهای متعدد و متنوعی را در اختیار علاقه مندان به اطلاعات می دهد، اما کتابخوانی باید به عنوان یک فرهنگ، ماندگار باشد و توسعه یابد.

محمود قاسم‌نژاد روز یکشنبه در آئین تکریم مقام کتابداران، کتابخوانان و حامیان کتاب گیلان اظهار داشت: موضوع کتابخوانی باعث رشد و بالندگی هر جامعه است و کتابداران جایگاه رفیعی در توسعه فرهنگ کشور دارند.

وی افزود: کتابخوانی راهی برای دستیابی به توسعه و توانایی است و به نوعی سرمایه گذاری برای جامعه محسوب می شود.

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد که کتابخانه مرکزی رشت هر چه سریع تر و بصورت رسمی مورد بهره برداری قرار گیرد.

هادی آشتیانی افزود: کتابخانه یادشده افتخاری برای بهره مندی اقشار مختلف جامعه است و به قطع افتتاح آن افزایش فضا و سرانه مطالعه استان را در بر خواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز فضای مجازی را روشن نگهدارنده چراغ کتابخوانی در استان دانست و گفت: اطمینان داریم در دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به جایگاه کتاب و کتابخوانی خواهد شد. 

پریسا کرمی از خیران استان که بیش از دهها هزار جلد به کتابخانه های عمومی استان اهدا کرده اند قدردانی کرد و از همه مردم استان خواست در آئین جشن اهدای کتاب که دوم آذرماه سه شنبه این هفته در باغ محتشم رشت برگزار می شود شرکت نمایند.

مدیر انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان نیز در این مراسم بیان کرد: خیران کتابخانه ساز تاکنون ۹ باب کتابخانه برای استان ساخته اند. 

محمد حسن عاقل منش افزود: نیازمندی کتابخانه ها به روز است و کمبود سرانه فضای کتابخوانی و تجهیزات در استان به شدت احساس می شود.

وی اظهار داشت: کتابخانه های نیمه کاره در استان زیاد است؛ زمین برای احداث کتابخانه نیز وجود دارد و خیران می توانند بصورت مشارکتی برای ایجاد کتابخانه وارد عمل شوند.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر