امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۸/۲۷ - ۱۰:۵۶ شناسه خبر : ۱۲۰۶۱

شیرین سازی آب دریای خزر برای توسعه کشاورزی استان گلستان مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان از شیرین‌سازی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب دریای خزر برای توسعه کشاورزی در استان خبر داد.

سیدمحسن حسینی در نشست با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: با توجه به استفاده 95 درصدی از آب‌های زیرزمینی در استان گلستان، شاهد کاهش کیفیت برخی چاه‌های آب شرب و فرونشست زمین در استان هستیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر اقداماتی که در زمینه تأمین آب و برخورد با برداشت‌های غیرمجاز و بی رویه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: باید در زمینه مدیریت صحیح مصرف، از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم ضمن اینکه میزان کشت محصولات با نیاز آبی بالا از منابع زیرزمینی کمتر شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گفت: اخذ مجوز استفاده از آب دریا به عنوان یک منبع عظیم برای استفاده در بخش شرب و کشاورزی در حال پیگیری است و بخشی از مجوزهای لازم نیز گرفته شده است.

وی در خصوص ساخت سد میرداماد برای تأمین آب شرب شهر گرگان بیان داشت: مجوز اجرای سد میرداماد اخذ و هم اکنون مطالعات فاز دوم سد و مقدمات استملاک اراضی آغاز شده و امید است اوایل 1401 کلنگ اجرائی سد رابه زمین بزنیم.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر