امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۸/۲۶ - ۱۰:۲۷ شناسه خبر : ۱۲۰۴۵

تولید ۵۸ تن گوشت قرمز در فریدونکنار مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از تولید ۵۸ تن گوشت قرمز در واحدهای دامداری این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

حمیدرضا معماریان با بیان اینکه گوشت قرمز منبع خوبی از پروتئین، آهن و ریزمغذی‌هایی نظیر روی و ویتامین ب 12 است، گفت: حفظ سلامت قلب و عروق، بهبود بیماری‌های روانی، پیشگیری از کم خونی و درمان کمبود آهن در کودکان، تأخیر در بروز آب‌ مروارید، تعادل در کلسترول، تامین کننده انرژی، مناسب برای رژیم لاغری، تقویت عضلات و محافظ پوست از دیگر خواص گوشت قرمز است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه جمعیت دام های سنگین این شهرستان 750 راس و دام های سبک 6 هزار و 500 راس است، نقش کارشناسان در واحدهای دامداری برای افزایش بهره وری را بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی کارشناسان این مدیریت و آشنا کردن دامداران و تولیدکنندگان به مسائل علمی پرواربندی بره و گوساله در واحدهای پرواربندی، سبب کاهش هزینه تولید و افزایش بازده اقتصادی و سودآوری در جامعه می‌شود.

 

این مسوول با بیان اینکه ارزش غذایی گوشت قرمز در برنامه غذایی هفتگی بسیار اهمیت دارد، افزود: گوشت سالم را می توان از طریق علامت هایی که گوشت ناسالم دارد، تشخیص داد.

 

وی با اشاره به اینکه داشتن لکه های رنگی مانند سبز، قهوه ای و یا خاکستری بر روی گوشت نشان دهنده فاسد بودن گوشت است، افزود: داشتن مهر تایید از دامپزشکی، سفت نبودن، قابلیت ارتجاعی، داشتن شفافیت رنگی و کدر نبودن رنگ گوشت (تیرگی رنگ گوشت گوساله اشکالی ندارد) و لزج نبودن سطح گوشت از ویژگی های گوشت سالم است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار از تولید 58 تن گوشت قرمز در واحدهای دامداری این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.     

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر