امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
سرویس : سیاست زمان :   ۱۴۰۰/۷/۲۰ - ۰۷:۵۶ شناسه خبر : ۱۱۵۵۵
گفتگوی اختصاصی وارش/عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
تمامی واکسن های تزریق شده تست کیفیتی دارند عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: همه واکسن های داخلی و خارجی مورد استفاده دارای تست کیفیت هستند.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگوی اختصاصی با وارش، با اشاره به افزایش چشمگیر واردات واکسن طی چند مدت اخیر، اظهار کرد: با این روند امید است تا پایان مهر و آبان ماه درصد بالایی از جامعه واکسینه شوند تا بتوان محدودیت ها را کمتر کرد.

وی با بیان اینکه همه واکسن های مورد استفاده چه داخلی و چه خارجی تست کیفیتی می گیرند و از وزارت بهداشت مجوزدریافت می کنند، افزود: مردم ما اطمینان داشته باشند که هیچ واکسنی خارج از محدوده تست استاندارد تاثیر آن، به مردم ارائه نمی شود.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اثر بخشی واکسن های داخلی و خارجی  که در حال حاضر در اختیار مردم است ثابت شده است. 

محسنی بندپی گفت: اگر چه با سویه های جدید ویروس قطعا مقاومت یا ایمنی که این واکسن ها خواهند داد نسبت به سویه های قبلی کمتر خواهد بود، اما درپیک پنجم ثابت شد آنهایی که هر دو دُز واکسن را دریافت کردند ایمنی بیشتری داشتند و تلفات در آنها کمتر بوده است.

وی با تاکید براینکه پوشش واکسیناسیون دلیل بر حذف پروتکل ها بهداشتی  و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی درمانی  نیست، افزود: به طور قطع افرادی که واکسن شده اند از ایمنی بالاتری نسبت به بقیه افراد برخوردار هستند وقتی ایمنی افراد افزایش یابد درگیری و ابتلای این افراد کمتر خواهد بود و بالطبع شیوع بیماری کمتر خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین به یک حدی رسیدیم که تاب آوری مردم و اقتصادی آنان تست شده است تا بتوان برای رونق کسب و کار یک مقداری محدودیت ها را کمترکرد تا هم مردم به کسب و کار خود برگردند و هم درآمدهای مالیاتی دولت نیز محقق شود.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه به نظر می رسد مدارس و دانشگاهها به تدریج باز شود، یادآور شد: امید است با این روند از آبان ماه بتوانیم سرعت بیشتری به آموزش حضوری در مدارس و دانشگاهها دهیم.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر