امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۷/۱۳ - ۱۰:۲۶ شناسه خبر : ۱۱۴۷۱

صیادان گلستانی آماده باش شدند معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: با تصمیم کمیته صید سازمان شیلات ایران، فصل صید ماهیان استخوانی در استان از ۱۵ مهرماه آغاز می‌شود و به مدت ۶ ماه ادامه خواهد داشت.

محسن یحیایی در جلسه توجیهی قوانین و مقررات صید و صیادی همزمان با آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در استان، اظهار کرد: در سال جاری ۸۱۳ صیاد در قالب ۱۸ شرکت تعاونی و به روش صید پره در سه منطقه بندر ترکمن، میانکاله و گمیشان اقدام به صید ماهیان استخوانی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت اندازه استاندارد تور پره برابر استاندارد اعلامی از سوی معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، عدم همکاری با صیادان غیرمجاز، رعایت استاندارهای صید و صیادی و رهاسازی ماهیان ممنوع الصید و غیراستاندارد از جمله مسائلی است که صیادان استان باید در زمان صید مدنظر قرار دهند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان بیان کرد: ساعت پره کشی روزانه در تمامی شرکت‌ها از طلوع آفتاب تا ساعت ۲۳ خواهد بود و تعداد شناورهای فعال در خطه ساحلی استان نیز ۱۳۰ فروند است.

وی در خصوص گونه‌های هدف صید ماهیان استخوانی استان، گفت: گونه‌های هدف صید در حال حاضر عمدتاً شامل گونه‌های سفید، کفال، کپور و غیره خواهد بود.

یحیایی خاطرنشان کرد: در فصل قبل، ۴۲۶ تن ماهی استخوانی از آب‌های استان صید شد که از این میزان ۳۳ تن ماهی سفید، ۲۸۷ تن ماهی کفال، ۹۴ تن ماهی کپور و ۱۲ و نیم تن سایر گونه‌ها بود. سرانه صید هر شرکت تعاونی در فصل صید سال گذشته ۲۷ تن، به ارزش ریالی ۱۵۵ میلیارد ریال برآورد شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان تصریح کرد: در فصل پرورش ۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹، تعداد ۳۸۳ قطعه بچه‌های غیراستاندارد در تور صیادان پره استان گرفتار شده بودند که ناظرین صید بر اساس وظیفه‌مندی خود و در راستای حفاظت از گونه‌های ارزشمند ماهیان خاویاری، این بچه ماهیان را در دریا رهاسازی کردند.

پ/

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر