امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۶/۵ - ۱۵:۵۳ شناسه خبر : ۱۱۴۱۱
رییس محیط زیست سوادکوه شمالی خبر داد:
پسآب شهرک صنعتی بشل عامل مرگ هزاران ماهی رودخانه اوتیجن رییس محیط زیست سوادکوه شمالی پسآب شهرک صنعتی بشل را عامل مرگ هزاران ماهی رودخانه اوتیجن دانست و گفت: غیر استاندارد بودن و شاید اقدام احتمالی بعضی از کاربران سیستم‌های مخازن فاضلاب صنعتی و تصفیه خانه در فاز ۱ و فاز ۲ شهرک صنعتی عامل مرگ و میر هزاران قطعه ماهی و آبزیان در سوادکوه شمالی مازندران شد.

بعد از عبور از مسیر سخت رودخانه اوتیجن  و حدود 10 کیلومتر جنگل‌نوردی آنچه جدای از سختی راه به چشم می‌آمد تلفات تعداد زیادی از ماهیان، تیرگی و آلودگی آب رودخانه بود که اعضای شورا احتمال می‌دادند شدت دبی آب نسبت به روزهای قبل بیشتر است که اگر حدس احتمالی ایشان درست باشد شاید بارش باران در بالادست یا خروجی آب سد برنجستانک عامل آن باشد که البته شدت آب تعداد زیادی از ماهیان تلف شده را با خود برد.

آقای جهانگیر آذری و دیگر اعضای شوراهای روستاهای اطراف، نسبت به کم توجهی مدیران شهرک صنعتی در بحث آلایندگی صنعتی فاضلاب شهرک و نفوذ در رودخانه اوتیجن به شدت معترض بودند و اعتقاد داشتند این موضوع خلاصه به مرگ و میر ماهیان و آبزیان نمی شود و علاون برآن محیط زیست و کشاورزی را که باغات، شالیزار و مزارع از این آب استفاده می کنند حتی الحاق به رودخانه تلار را با خطراتی مواجه می کند.

در تماس با آقای ابراهیم فلاحی رئیس محیط زیست شهرستانهای سوادکوه و سوادکوه شمالی ایشان صریح مقصر اصلی را یکی از پیمانکاران تصفیه خانه شهرک صنعتی بشل و مدیر شهرک صنعتی دانستند.

فلاحی از سوابق شکایت از شرکت هیراد و شرکت شهرک صنعتی در دادگستری سوادکوه شمالی خبر داد و این کار ناپسند را از سوی شهرک صنعتی بشل سوادکوه شمالی مسبوق به سابقه دانست.

رئیس محیط زیست سوادکوه و سوادکوه شمالی بیان داشت در فاز 1 شهرک صنعتی شرکت پلیمری دارای پساب بالای صنعتی هست اما تصفیه خانه صنعتی در فاز 2 شهرک قرار دارد که پساب بوسیله 2 ایستگاه پمپاژ به تصفیه خانه فاز 2 هدایت می شود.

فلاحی گفت در نوسانات برق طی ماه‌های اخیر این پمپاژ دچار اختلاتی نیز می‌شد.

رئیس محیط زیست خبری تکان دهنده را به شهمیر خبرنگار این رسانه اعلام کرد مبنی بر اینکه پمپاژ خروجی فاز 1 به دلیل حجم زیاد پساب صنعتی بصورت کامل به تصفیه خانه پمپاژ نمی شود بلکه بوسیله یک لوله خروجی از همان مکان به رودخانه اوتیجن تخلیه می شود که این کار وحشتناک عامل آلودگی و یکی از علل مرگ و میر دلخراش ماهیان است.

فلاحی رئیس محیط زیست گفت پرونده آقای تاری پیمانکار سیستم فاضلاب صنعتی و شهرک صنعتی بشل در محاکم قضایی با طرح دعوی محیط زیست مفتوح خواهد بود.

رئیس محیط زیست دبی آب رودخانه را غیر عادی دانست و گفت در حال بررسی هستیم اما ایشان به صراحت اعلام کرد با نمونه برداری از آب رودخانه اوتیجن در قسمت راکد زیر پل  و آزمایشات حاکی از آلودگی آلایندگی هست که پیرو شکایت قبلی، صورتجلسه آلایندگی تحویل قاضی دادگستری می شود.

فلاحی عنوان کرد شرکت پلیمری هیراد نیز استانداردهای زیست محیطی را رعایت نمی کند و در محاکم قضایی مواجه با طرح شکایت از سوی محیط زیست شد.

رئیس محیط زیست شهرستانهای سوادکوه و سوادکوه شمالی عامل مرگ و میر صبحگاهی ماهیان رودخانه اوتیجن را ورود پساب صنعتی شهرک صنعتی به داخل رودخانه دانست.

عبدالله شهمیر خبرنگار اعزامی و دست اندرکاران این رسانه، شورای روستاهای مهدی آباد و بشل، جمع کثیری از مردم منطقه و مقامات محیط زیست خواستار برخورد با بانیان احتمالی خسارات وارده که باعت مرگ اندوهناک ماهیان زیادی شده می باشند.

 

 

 

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر