امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۶/۲ - ۱۵:۲۸ شناسه خبر : ۱۱۴۰۵

علوم پزشکی گلستان: ترخیص‌ها بیشتر از بستری است گلستان- وارش نیوز/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از ابتدای هفته جاری میزان ترخیص‌های روزانه از بیمارستان‌ها نسبت به بستری‌های جدید بیشتر شده است.

دکتر ناهید جعفری در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: با ادامه سیر نزولی شیوع کرونا در استان شمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها با کاهش ۸۵ نفری نسبت به روز گذشته، به ۱۶۳۶ نفر رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر موارد مراجعه به واحدهای سرپایی نیز نسبتاً کاهش پیدا کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید بر اینکه این کاهش‌ها به معنای عادی شدن شرایط نیست، گفت: منظور ما از روند نزولی، نسبت به سه هفته گذشته است اما در مجموع هنوز تعداد بیماران بالاست.

جعفری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تمام تلاشمان را به کار گرفته‌ایم تا مردم را واکسینه کنیم تا در صورت روبه‌رو شدن با پیک‌های بعدی کرونا که شاید با نوع‌های جهش‌یافته رخ دهد، شمار بستری‌ها و مرگ‌ومیرها کم شود.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً هفته‌ای طی دو تا سه محموله، ۵۰ تا ۷۵ هزار واکسن وارد استان می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه روزانه تقریباً ۲۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر با توجه به حجم واکسنی که در اختیار داریم، سرعت تزریق دوز اول کمتر شده و بیشتر واکسن نوبت دوم تزریق می‌شود.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر