امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۷
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۶/۱ - ۰۹:۴۳ شناسه خبر : ۱۱۳۷۷

مرداد ۱۴۰۰؛سیاه‌ترین ماه دوران کرونایی در آمل ساری - وارش نیوز- آمل طی یک ماهه مرداد ۱۴۰۰ تاریک‌ترین دوران همه گیری ویروس کرونا را تجربه کرد ،به طوری که در این مدت به طور روزانه ۶ نفر در بیمارستان های این شهرستان قربانی بیماری کووید۱۹ شده و در مجموع ۱۸۶ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

 

شهرستان آمل که همواره از ابتدای شیوع ویروس کرونا جزو پرخطرترین مناطق کشور و مازندران و یکی از دغدغه های اصلی ستاد استانی کرونا محسوب می شد در موج پنجم به تاریک ترین روزهای کرونایی خود رسید. به طوری که فقط طی یک ماه اخیر ۱۸۶ بیمار کووید ۱۹ براساس تشخیص قطعی جان سپردند که بدترین آمار طی ۱۸ ماهه اخیر محسوب می شود.

آمل از ابتدای فروردین ۹۹ یعنی ۲ ماه پس از شیوع همه‌گیری کرونا در کشور تا تیر ۱۴۰۰ حدود ۶۱۰ فوتی داشت در حالیکه از ابتدای مرداد تاکنون طی یک ماه ۱۸۶ نفر در این شهرستان جان باختند که نشان می دهد در این مدت ماهانه به صورت میانگین  ۳۸.۱ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان جان باختند.

اما مردادماه امسال با تکیه بر آمار فوتی ۱۸۶ نفری شاهد رشد حدود پنج برابری میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در شهرستان آمل هستیم.مرداد سیاه تنها متعلق به شهرستان آمل نبود بلکه در استان مازندران نیز طی یک ماه اخیر یکهزار و ۲۹ نفر قربانی سوی جدید کرونا دلتا شدند.

وخامت اوضاع  کرونایی مازندران همین بس که تعداد قربانی ها در مردادماه از مجموع قربانیان چهار ماه نخست امسال نیز پیشی گرفت که در این میان سهم شهرستان آمل از این تعداد فوتی ۱۸ درصد بوده است که در بین ۲۲ شهرستان رقم بالایی محسوب می شود.

بسیاری از کارشناسان علت اصلی وخامت اوضاع کرونایی در آمل را بافت قبیله ای و مهمانی های پر تعداد خانوادگی می داند. علاوه بر این به گفته مسئولین علوم پزشکی مازندران کمترین میزان رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک و همچنین بالاترین ضریب خطر در استان متعلق به شهرستان آمل می باشد. شهرستان آمل در موج پنجم کرونا به عنوان اولین شهر مازندران به رنگ قرمز کرونایی در آمد و رفته رفته رنگ آن در سامانه ماسک به  رنگ کبود گرایش پیدا کرد.

تب کرونا در آمل کمی فروکش کرد

فرماندار آمل روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر شاهد کاهش میزان بستری جدید بیماران کووید ۱۹در این شهرستان هستیم که نقطه ای امیدوار کننده برای خروج از شرایط بحرانی محسوب می شود.

علیرضا شریعت ادامه داد: هم اکنون ۳۳۹ بیمار کووید۱۹ در پنج بیمارستان آمل بستری هستند که نسبت به هفته  گذشته که اوج همه گیری محسوب می شود ،کاهش ۳۷ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه ویزیت سرپایی بیماران کوویدی نیز در آمل کاهش داشته است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته  ۵۷۱ مبتلا به کرونا به صورت سرپایی ویزیت شدند که کاهش ۴۰ درصدی نسبت به روزهای پیک موج پنجم دارد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر