امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۳
سرویس : ورزشی زمان :   ۱۴۰۰/۵/۳۰ - ۱۶:۵۵ شناسه خبر : ۱۱۳۴۵

نساجی در انتظار تعویض چمن مصنوعی وطنی/ آیا قائمشهر میزبان لیگ‌برتر می‌ماند؟ وارش نیوز/ لیگ برتر فوتبال کشور به احتمال زیاد مهرماه امسال برگزار خواهد شد و وضعیت زمین ورزشگاه خانگی نساجی همچنان نامشخص است.

 سازمان لیگ فدراسیون فوتبال  تأکید دارد چمن همه استادیوم‌ها در فصل جدید رقابت‌ها باید طبیعی باشد و بر خلاف فصلی که گذشت و فصل‌های قبل به استادیوم‌های دارای چمن مصنوعی اجازه میزبانی داده نخواهد شد.

این شروع استرس جدید برای فوتبال مازندران بود؛ انگار قرار نیست فوتبال در مازندران رنگ آرامش به خودش ببیند. در طول این چند سالی که نساجی در لیگ‌برتر حضور پیدا کرد، هیچ فصلی نشد که نساجی بدون دغدغه و بدون استرس پا به لیگ بگذارد؛ این فصل نیز نساجی را با حاشیه چمن مصنوعی رو به رو کردند. چمنی که چند سالی است سوژه تیم‌های لیگ‌برتری شده است.

مسوول برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در این خصوص می‌گوید: ما نامه‌ای را به مدیریت باشگاه نساجی و هیات فوتبال مازندران ارسال کردیم که در آن عنوان شد چمن مصنوعی مورد تایید سازمان لیگ نیست و باید برای تعویض چمن و تبدیل آن به چمن طبیعی اقدام شود.

سهیل مهدی با تأکید بر این که اولویت سازمان لیگ و کمیته برگزاری مسابقات در لیگ برتر چمن طبیعی است، در ادامه می‌گوید: تاکنون با باشگاه نساجی برای حفظ میزبانی همکاری کردیم و قرار بود در مقابل این مساعدت برای تعویض چمن مصنوعی اقدام شود، اما اقدامی که انتظار می‌رفت انجام شود را شاهد نیستیم.

مهدی با بیان این که نمی‌توانیم در رعایت استانداردهای میزبانی بین باشگاه‌ها تبعیض قائل شویم، می‌گوید: از دو سه باشگاه لیگ برتری دیگر نیز درخواست داشتیم که در استادیوم خانگی‌شان چمن مصنوعی داشته باشند، اما نپذیرفتیم و نمی‌توانیم در این تصمیم‌گیری دوگانگی داشته باشیم؛ به تمام تیم‌های لیگ برتری تأکید شده باید برای فصل آینده چمن طبیعی داشته باشند و نساجی هم از این قاعده مستثنی نیست.

مازندران و رفسنجان دو تیمی هستند که می‌بایست چمن مصنوعی خودشان را برای فصل آینده تعویض کنند؛ خبرهایی در فضای مجازی دست به دست شد و اعلام شد چمن مصنوعی استادیوم شهید وطنی قائمشهر در حال تعویض است و حتی معاون قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران نیز در مصاحبه‌ای این خبر را تایید کرد.

اما حالا بعد از گذشت چند هفته می‌بینیم که رفسنجان چمن مصنوعی خودش را تخلیه کرده و در حال آماده‌سازی برای نصب چمن طبیعی است. در حالی که در مازندران همچنان چمن‌های مصنوعی در استادیوم شهید وطنی قائمشهر وجود دارد و یا روند تعویض چمن با کندی بسیار پیش می‌رود و یا اراده‌ای برای تعویض آن وجود ندارد.

با این روندی که در تعویض چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر شاهد هستیم قطعا نساجی فصل جدید را در قائمشهر میزبانی نخواهد کرد! کاش مسوولان ورزش استان مازندران کمی از رفسنجان، همت کردن را یاد می‌گرفتند و می‌دانستند که لیگ جدید از رگ کردن هم به همه آن‌ها نزدیک تر است.

نساجی سال‌هاست که مظلوم واقع شده؛ بعد از لیگ‌برتری شدن نساجی حتی مردم قائمشهر و استان مازندران نیز دلتنگ نساجی هستند. نساجی‌ای که بدلیل نداشتن امکانات در استان مازندران در پایتخت تمرین می‌کند و به مانند یک مهمان در شهر خسته حضور پیدا می کند.

سال‌ها آرزوی لیگ‌برتری شدن نساجی خواب را از چشمان مردم فوتبال‌دوست قائمشهر گرفت و حتی خیلی از عاشقان نساجی رویای لیگ‌برتری شدن نساجی را به گور بردند، اما حالا که نساجی لیگ‌برتری شده انگار مسوولان ما چندان هم از لیگ‌برتری بودن این شناسنامه فوتبال مازندران راضی نیستند و با سخت کردن شرایط برای این مهمان لیگ‌برتری ما شرایط را برای برگشتش به لیگ پایین تر فراهم می‌کنند.

نساجی به‌عنوان شناسنامه مازندران با آن طرفداران پرشورش باید در لیگ‌برتر بماند تا مازندران استعداد و فوتبالش را به رخ فوتبال کشور بکشاند.

لیگ‌برتر فصل جدید به احتمال زیاد از مهرماه آغاز خواهد شد و مسوولان ورزش استان و مسوولان پیگیر تعویض چمن مصنوعی باید تلاش کنند تا دلخوشی 90 دقیقه‌ای مردم قائمشهر را در فصل جدید از آن‌ها سلب نکنند تا نساجی بتواند بدون دغدغه فصل جدید را در شهر خودش آغاز کند.

 بزودی در گزارشات بعدی اطلاعات کاملی از وضعیت چمن مصنوعی استادیوم شهید وطنی قائمشهر و علل‌های تاخیر در تعویض چمن، منتشر خواهیم کرد./ فارس

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر