امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۵/۲۵ - ۰۹:۰۹ شناسه خبر : ۱۱۲۷۰

مواظب کرونا باشیم یا جاده‌ها! مازندران- وارش نیوز/ در حالی که هر روز شاهد آمار مرگ و میر ناشی از کرونا هستیم اما یادمان نرود که هنوز جاده‌های استاندارد نداریم و تعداد کشته‌های جاده ای ما کمتر از کرونا نیست. موضوع بحث ایمن‌سازی جاده‌ها چندین سال است که مورد تاکید قرار گرفته اما هنوز گوش بدهکاری برای این مورد موضوع پیدا نشده است. همچنین به نظر کارشناسان، خودروسازان نیز در ایمنی سازی خودروهای تولیدی کم‌کاری کرده‌اند و این موضوع موجب حوادث جبران ناپذیر شده است.



البته نمی توان از رانندگی ایمن را نادیده گرفت، سرعت، سبقت های غیرمجاز خواب‌آلودگی و عواملی از این دست نیز در آمار تصادفات تاثیر زیادی دارند اما آنچه که مهم است این عوامل نباید منجر به فوت  در این تعداد شود.
رشد و تلفات تصادفات رانندگی طی ۴ ماه سال جاری ۲۰۲ نفر گزارش شده است و این آمار کمی نیست به طوریکه  مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران از رشد تلفات تصادفات رانندگی طی چهار ماهه سالجاری خبر داده است.
هر چند آمار تلفات جاده‌ای با میزان سوش‌های جدید کرونا و مرگ و میر تفاوت چشمگیری دارد اما باید گفت ما سالانه میزان زیادی از خسارات جاده‌ای را متحمل می شویم که بیشترین تصادفات نیز به مرگ و میر ختم می‌شود و نیازمند تعییرات جدید در بحث جاده‌ای و ایمن سازی خودروها در کشور هستیم.
در این راستا عباسی مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : در چهار ماهه امسال  202 نفر (167 مرد و مابقی زن) در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشت.
وی گفت: بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری با 37 ، آمل با 28 و بابل با 19 مورد فوتی و کمترین فوتی مربوط به فریدونکنار ب یک فوتی گزارش شده است.
در چهار ماهه اول امسال، 4200 نفر نیز در حوادث رانندگی مصدوم و به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم  نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4 درصد بیشتر شده است.
عضو شورای قضایی  استان  در توصیه به هموطنان گفت : اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران با استناد به آمارها و مستندات گردآوری شده در واحد آمار این اداره کل که تفاوت قابل توجه تعداد تلفات تصادفات چهار ماهه امسال نسبت به سال قبل را نشان می دهد، به هموطنان توصیه می نماید تا به دستورالعمل های اعلام شده مبنی بر محدودیت سفر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با توجه به آغاز پیک پنجم بیماری توجه کنند و در صورت ناگزیر بودن از سفرهای ضروری، نکات ایمنی و توصیه های لازم برای رانندگی ایمن را مد نظر قرار دهند.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر