امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۷
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۴/۲ - ۱۳:۳۱ شناسه خبر : ۱۱۲۵
مدیرعامل آبفای گیلان
لب شوری آب تصفیه خانه بزرگ گیلان از امروز برطرف خواهد شد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان، از بهره برداری مجدد تصفیه خانه بزرگ آب شرب گیلان از رودخانه شهربیجار خبر داد و گفت: از ساعت ۱۹ روز جمعه، اول تیر ۹۷ آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از سد شهربیجار تامین شده و از امروز، ۲ تیر ضمن ارتقای کیفی آب، لب شوری آن نیز برطرف خواهد شد

وارش نیوز: به گزارش ایسنا، مهندس سید محسن حسینی، علت تغییر در طعم آب و کیفیت آن را جابجایی منبع تامین آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از سد شهر بیجار به رودخانه سفیدرود عنوان کرد و گفت: از عصر روز دوشنبه، 28 خرداد منبع تامین آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از رودخانه شهربیجار به رودخانه سفیدرود تغییر کرد و شهرهای برخوردار از آب این تصفیه خانه با تغییراتی در طعم و کیفیت آب مواجه شدند.

وی با تاکید بر اینکه آب در تمامی شهرهای استان در حد استانداردهای ملی است، افزود: آب رودخانه سفیدرود نسبت به آب رودخانه شهربیجار دارای مواد محلول بیشتری است که این مسئله موجب تغییر طعم و لب شوری آب شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: آب رودخانه سفیدرود پس از تصفیه، زلال سازی و گندزدایی به آب شرب استاندارد تبدیل و پس از آن وارد شبکه آب آشامیدنی شده است.

مدیرعامل آبفای گیلان ادامه داد: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان بر کیفیت و بهداشت آب نظارت دارد و علاوه بر کنترل کیفیت آب و نمونه برداری های روزانه از سوی دفتر کنترل کیفی شرکت، مراکز بهداشت استان نیز بر سلامت آب نظارت کامل داشته و مطلوبیت آن مورد تایید است.

حسینی، از بهره برداری مجدد تصفیه خانه بزرگ آب شرب گیلان از رودخانه شهربیجار خبر داد و خاطرنشان کرد: از ساعت 19 روز جمعه، اول تیر 97 آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از سد شهربیجار تامین شده و از امروز، 2 تیر ضمن ارتقای کیفی آب، لب شوری آن نیز برطرف خواهد شد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر